  • 1. Data: 2007-05-29 02:25:42
    Temat: TU/rzeczoznawca
    Od: MiK^ <m...@t...pl>

    Witam,

    TU po roku, wyplacilo mi odszkodowanie za sprzet komputerowy, jednak
    jego wartosc zostala zanizona w stosunku do katalogowej ceny blisko
    15sto krotnie, zas gieldowej- sprzetu uzywanego 10cio krotnie. Pragne
    odwolac sie od decyzji TU, ci jednak rzadaja potwierdzenia wartosci
    urzadzen. W/g wyroku z dnia 10stycznia 2000r (IIICKN 1105/98) to
    Ubezpieczyciel winien zatrudnic ludzi o odpowiednich kompetencjach,
    badz firmy zewnetrznej. Czy na podstawie wyzej wspomnianego wyroku
    moge odwolac sie od decyzji, czy tez powinienem udokumentowac wartosc
    urzadzen?

    Znacie moze kogos kto wycenia sprzet komputerowy? -rzeczoznawca.
    Poszukuje od blisko tygodnia, jednak nikt nie chce sie podjac wyceny
    tak drogich serwerow [poweredge marki dell]
    W odwolaniu linki do stron sklepow internetowych handlujacych nowym i
    uzywanym sprzetem w/w marki.

    wielkie thx, za pomoc i informacje

    pzd -Michal

  • 2. Data: 2007-05-30 00:06:03
    Temat: Re: TU/rzeczoznawca
    Od: MAc <m...@t...poczta.onet.pl>

    wiele zależy od wartości sprzętu. Na sztuczkach TU się nie znam,
    natomiast znam rzetelnych rzeczoznawców na śląsku i mogę ich polecić.

    Musisz się jednak zabezpieczyć przed odrzuceniem wyceny przez TU z
    jakiegoś banalnego powodu - bo tylko wtopisz kasę w ekspertyzę.
    Mogą np stwierdzić, że twoja ekspertyza jest nic nie warta a oni wcale
    jej nie oczekiwali. Sąd i tak powoła swojego (zwykle przypadkowego-co
    nie znaczy że złego- rzeczoznawcę). Kiedyś dałem się wpuścić w robienie
    wyceny naprawy auta przez rzeczoznawcę na podstawie oceny "rzeczoznawcy"
    PZU. Tzn PZU opisało uszkodzenia a niezależny rzeczoznawca wycenił.
    Dowiedziałem się, że to nie ma znaczenia. (chociaż sami to sugerowali).
    Dopiero potem się dowiedziałem, że to stara metoda na opornych klientów
    - sprowokować do inwestycji (rzeczoznawca), potem wycenę odrzucić jako
    "bezzasadną" a potem dać trochę więcej niż się proponowało początkowo.

    Jeżeli jesteś pewien wartości sprzętu i "publicznego" dostępu do tych
    wartości to idź do sądu. Sprzęt komputerowy niestety niezwykle tanieje -
    rzeczoznawca często zakłada 50% spadek wartości już w momencie zakupu...

    Masz 50% szans że spuchną(TU) i zapłacą bez rozprawy i 80% (z
    pozostałych 50) że wygrasz - ale musisz wiedzieć o co walczysz

    MAc