  • 1. Data: 2007-02-21 17:08:20
    Temat: Mieszkanie od developera...
    Od: Darek <c...@v...pl>

    Witam,

    Pisałem już na ta grupe i to niedawno ale niestety nikt nie odpowiedział
    wyczerpująco wiec ośmielam sie zapytać raz jeszcze :)
    W jaki sposób najelpiej zabezpieczyć się przed niespodziankami
    gotowanymi przez developerów na etapie podpisywania umowy? Umowa w
    formie aktu notarialnego - owszem, czy coś jeszcze?

    Pozdrawiam
    darek

  • 2. Data: 2007-02-21 17:18:53
    Temat: Re: Mieszkanie od developera...
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "Darek" <c...@v...pl> napisał w wiadomości

    > gotowanymi przez developerów na etapie podpisywania umowy? Umowa
    > w formie aktu notarialnego - owszem, czy coś jeszcze?

    Przy sprytnym developerze i tak zawsze będziesz stał na straconej
    pozycji. Więc ewentualne porady to taka troszkę sztuka dla sztuki.
    Ogólnie najważniejsze jest to, aby jak najmniej wpłacać przed
    przeniesieniem własności - to jest najlepsze zabezpieczenie. I
    wpisać do aktu rygor egzekucji zobowiązań dewelopera bezpośrednio
    z aktu.

    marekz

  • 3. Data: 2007-02-21 17:56:11
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Darek wrote:
> [...]
    > gotowanymi przez developerów na etapie podpisywania umowy? Umowa w
    > formie aktu notarialnego - owszem, czy coś jeszcze?

    Zapytaj jeszcze 100 razy -wtedy już na pewno nikt ci nie odpowie
    inaczej, jak *plonk*

  • 4. Data: 2007-02-21 18:33:16
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 21 Feb 2007 18:08:20 +0100, Darek napisał(a):

    > W jaki sposób najelpiej zabezpieczyć się przed niespodziankami
    > gotowanymi przez developerów na etapie podpisywania umowy? Umowa w
    > formie aktu notarialnego - owszem, czy coś jeszcze?

    Najlepiej odżałować te 200 zł i iść do prawnika zabierając ze sobą umowę.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 5. Data: 2007-02-21 19:46:13
    Od: "Andrzej" <e...@o...pl>

> [...]
    > W jaki sposób najelpiej zabezpieczyć się przed niespodziankami gotowanymi
    > przez developerów na etapie podpisywania umowy? Umowa w formie aktu

    Umów się na wizytę u rzecznika praw konsumenta z propozycją umowy od
    dewelopera. Oni tam znają wszystkie lepsze kruczki i powiedzą co w umowie
    może być nie po Twojej myśli. Ewentualnie, jak sugeruje scream - skorzystaj
    z porady prawnej w biurze prawnym.
    Ja osobiście chciałem mieć w księdze wieczystej wpisane roszczenie z tytułu
    zawartej umowy przedwstępnej. Dodatkowo, dopisałem punkt o możliwości
    zawieszenia wpłat przy braku postępu robót, zobowiązanie do zwrotu
    wpłaconych pięniędzy w ciągu 30 w przypadku odstąpienia od umowy.