eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoMieszkanie na dziecko: od kogo egzekwuje za czynsz komornik? › Re: Mieszkanie na dziecko: od kogo egzekwuje za czynsz komornik?
  • Data: 2006-09-29 06:47:15
    Temat: Re: Mieszkanie na dziecko: od kogo egzekwuje za czynsz komornik?
    Od: kam <#k...@w...pl#> szukaj wiadomości tego autora

    kredytobiorca napisał(a):
    > Szczerze to nie wiem czy tylko TY nie rozumiesz czy wszyscy....:/

    Piszesz o odrębnej własności lokalu, która jak najbardziej może również
    istnieć w budynku spółdzielczym - po ustanowieniu jej przez spółdzielnię
    na rzecz członków. I pod względem konstrukcji niczym nie różni się od
    odrębnej własności w każdym innym budynku. Tak samo jest księga
    wieczysta, udział w gruncie itd. Nie ma tylko wspólnoty. Czy w tym jest
    coś niezrozumiałego?
    Natomiast inne są zasady i podstawa odpowiedzialności za zobowiązania.
    Ustawa o spółdzielniach mieszkaniowych przewiduje solidarną z
    właścicielem (bez względu na to czy jest członkiem spółdzielni)
    odpowiedzialność pełnoletnich osób stale zamieszkujących w lokalu (z
    wyjątkiem pełnoletnich zstępnych pozostających na utrzymaniu
    właściciela). Stąd zobowiązań wynikających z kosztów eksploatacji (to
    nie jest czynsz) można też dochodzić od rodziców dziecka będącego
    właścicielem, którzy zapewne z nim mieszkają.
    W przypadku lokalu wchodzącego w skład wspólnoty mieszkaniowej przepisów
    takich nie znam, więc może wypowiedzą się te osoby, które wskazywały na
    solidarną odpowiedzialność. Jeżeli takich nie ma, to dochodzić opłat
    można tylko od właściciela, majątek (nieruchomość) przecież ma, więc
    będzie nawet z czego prowadzić egzekucję. Można też poczekać...

    > NIE, nie mówimy tutaj o przepisach ustawy o sp-lniach mieszkaniowych.

    Ciekawe kto od początku nie potrafi określić o co pyta i wspomina o
    spółdzielni mieszkaniowej...

    KG