    From: "Boombastic" <b...@N...poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Mieszkanie! Jakie przepisy ???
    Date: Thu, 14 Sep 2006 15:50:44 +0200

    > 1 Czy moze ktos bez mojej zgody w prawny sposob wplynac na moja decyzje o
    > sprzedzazy wlasnego mieszkania ?

    Znaczy się hipnoza jakaś? :-)

    > 2. Czy jesli który kolwiek z mieszkanców -wlascicieli sie nie zgodzi to
    > nie
    > można zburzyć kamienicy ?

    Musza się zgodzic wszyscy.
    Ja bym nie panikował, tylko postarał sie dogadać. To, że poniosłes nakłady
    wcale nie oznacza, że ktoś ci chce je zabrać. Za przykład podam pewna
    inwestycję w centrum Warszawy, gdzie inwestor musiał wykupić wszystkie
    mieszkania skrajne w jednej części budynku. Kilka poszło po cenie rynkowej z
    górnej półki (nie były tak naprawde tyle warte), ale jedno poszło za ponad
    20 tys. zł/m2. No i kto zrobił najlepszy interes? Taki developer czy inny
    inwestor może zupełnie inaczej kalkulować sobie koszt pozyskania gruntu i
    być może zgodzi się sporo zapłacić na twoje mieszkanie. No chyba, że jesteś
    sentymentalnie przywiązany do niego. Ale skoro piszesz, ze część ma miasto,
    to juz sobie wyobrażam, że perełką architektoniczną to nie jest.