  • 1. Data: 2007-01-10 18:53:19
    Temat: Meldunek czasowy a przerejestrowanie auta
    Od: "Andrew" <c...@w...TOTEZ.pl>

    Witam,
    Mam problem z przerejestrowaniem samochodu.
    - jestem zameldowany na stale w miescie "X"
    - czasowo (na 1,5 roku zameldowalem sie w miescie "Y - inne województwo,
    pewnie docelowo tam bedzie meldunek staly.

    W zwiazku z tym, ze nie mam juz miejsca w dowodzie rej. na nowe przeglady,
    chcialem przy okazji przerejestrowac samochod.
    Niestety, okazalo sie, ze nie moge tego zrobic bo mam meldunek staly gdzie
    indziej. Gdybym zas nie mial stalego w ogole, a w nowym miejscu meldunek
    czasowy to co innego - wtedy mozna?!
    Kurde, w wiekszosci urzedow faktyczne miejsce zamieszkania jest istotne a
    nie meldunek. Np. US, ZUS itd, a tutaj takie zaskoczenie.
    Nikt mi jednak nie moze podac konkretnego przepisu.
    Przekopalem: Kodeks postepowania admin, prawo o ruchu drogowym, rozne
    rozporzadzenia. Nie moge znalezc prawa okreslajacego scisle podstawe tej
    odmowy.
    Wszedzie czytam o adresie zamieszkania (czyli w/g mnie miejsca faktycznego
    pobytu), wiec dlaczego nie chca mi przerejestrowac pojazdu.
    Bardzo prosze o pomoc.
    Pozdr

  • 2. Data: 2007-01-10 19:25:51
    Temat: Re: Meldunek czasowy a przerejestrowanie auta
    Od: "ra9om1ak" <r...@o...pl>

    Użytkownik "Andrew" <c...@w...TOTEZ.pl> napisał w wiadomości

    [ciach]

> [...]
    > Wszedzie czytam o adresie zamieszkania (czyli w/g mnie miejsca faktycznego
    > pobytu), wiec dlaczego nie chca mi przerejestrowac pojazdu.

    Sam juz sobie odpowiedziales. Po prostu skladaj wniosek o rej. i czekaj na
    wydanie decyzji odmownej, o ktorej mozna sie odwolac. Wszedzie, tak jak
    mowisz, mowi sie o miejscu zamieszkania. Art. 19 Kpa. Tylko skladaj
    kompletny wniosek z zalacznikami, bo sie czepna czegos innego przy decyzji
    odmownej, a miejsce zamieszkania "zostawia".
    Masz tez def. miejsca zamieszkania, k.c. art. 25 -
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Miejsce_zamieszkania
    Zobacz tez o obowiazku meldunkowym, ktory posr. sie z tym wiaze - ustawa o
    ewid. ludn. i dow. osob. - powstaje chyba na 2 czy 3 dobe od momentu
    przybycia - sam zobaczysz szczegoly.
    BTW, sluze pomoca. Info na priv. Oczywiscie za free, to chyba normalne.

    --
    P.
    radomiak[MALPA]o2.pl

  • 3. Data: 2007-01-11 11:08:54
    Od: noname <n...@n...pl>

    ra9om1ak napisał(a):

> [...]
    > przybycia - sam zobaczysz szczegoly.
    > BTW, sluze pomoca. Info na priv. Oczywiscie za free, to chyba normalne.

    po odwołaniu zarejestrują? miałem podobny problem.

  • 4. Data: 2007-01-11 11:34:10
    Od: "Andrew" <c...@w...TOTEZ.pl>

    > po odwołaniu zarejestrują? miałem podobny problem.

    Powoluja sie na Kodeks postepowania admin., ktory mowi ze wlasciwym urzedem
    w tej sprawie jest urzad w/g miejsca zamieszkania (siedziby).

    Pozostaje wiec udowodnic, ze tam soe faktycznie mieszka. Meldunek czasowy tu
    nic nie daje.
    No tak, ale jak udowodnic? Zeznaniami swiadka ...