  • 91. Data: 2020-04-13 14:07:46
    Temat: Re: Maseczki - jak to wygląda w prawie innych krajów?
    Od: Kviat

    W dniu 13.04.2020 o 13:29, Shrek pisze:

    > To nie tak działa. Uzasadnij dlaczego mają.

    To tak nie działa. To nie ja twierdzę, że ten zakaz ma sens. Może ma,
    może nie ma. Ja tego nie wiem. Możliwe, że dowiemy się tego po
    wszystkim, jak ktoś zrobi odpowiednie badania porównawcze i całkiem
    możliwe, że ktoś będzie chciał na tym jakiś doktorat zrobić.

    Ty już teraz wiesz, że nie ma, więc uzasadnij.

    > W przeciwnym wypadku ja
    > stwierdzę, że od jutra zakazujemy jedzenia papryki czerwonej bo źle robi
    > na koronowiruasa, a ty uzasadnij że nie.

    A wprowadzisz taki zakaz od jutra?
    Bo dla zabawy, to ja mogę nawet płaskoziemcom uzasadniać, że Ziemia nie
    jest płaska, ale odniosłem wrażenie, że dyskutujemy raczej na poważnie.
    Pomyliłem się?

    > Dokładnie - skupmy się na tym co to ma do rzeczy w zakresie koronawirusa
    > a nie działań polityków.

    Nie mam nic przeciwko, a wręcz przeciwnie.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 92. Data: 2020-04-13 14:50:13
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.04.2020 o 14:07, Kviat pisze:

    > To tak nie działa. To nie ja twierdzę, że ten zakaz ma sens. Może ma,
    > może nie ma. Ja tego nie wiem.

    To jak nie wiesz i nie masz zdania to po co dyskutujesz?

    > Ty już teraz wiesz, że nie ma, więc uzasadnij.

    Proszę bardzo. Dążymy do tego, żeby ludzi byli w odpowiednio dużych
    odległościach. W skrócie, żeby byli możliwie mało zageszczeni. Pozwalamy
    im wychodzić na spacery. Jeśli mamy X ludzi i Y powierzchni + L
    powierzchni lasów po których się szwędają to zagęszczenie wynosi
    X/(Y+L). Jeśli wuyzerujemy L to wzrośnie.

    > A wprowadzisz taki zakaz od jutra?

    Nie - bo nie jestem naczelnikiem państwa a pod drugie to bez sensu.

    --
    Shrek

  • 93. Data: 2020-04-13 15:46:18
    Od: Kviat

    W dniu 13.04.2020 o 14:50, Shrek pisze:

    > To jak nie wiesz i nie masz zdania to po co dyskutujesz?

    Bo może jest jakieś uzasadnienie, którego ja nie znam, że sensu nie ma,
    a chętnie bym się z nim zapoznał.
    Poza tym, skąd wniosek, że nie mam zdania? Jak najbardziej mam. Zakaz
    wchodzenia do lasów mi się podoba i jestem osobiście zainteresowany
    argumentami, które to moje "nie podoba mi się" by potwierdziły.
    Ale jak do tej pory, to te moje osobiste zdanie na ten temat jest
    bliższe religii, niż obiektywnym faktom.

> [...]
    > powierzchni lasów po których się szwędają to zagęszczenie wynosi
    > X/(Y+L). Jeśli wuyzerujemy L to wzrośnie.

    Jeżeli traktujesz ludzi jak kropki na mapie i pozostawisz je w tym
    stanie rozproszenia w lesie na bliżej nieokreślony czas, to pełna zgoda.
    Z tym nawet nie ma co dyskutować. Pobuduje się szałasy co dwa metry i
    wstawi do nich kropki, niech sobie mieszkają przez dwa tygodnie.
    Uzyskaliśmy optymalne zagęszczenie, a przecież o to nam chodziło, a nie
    o jakieś głupoty jak spacer po lesie i powrót do domu. Tu nawet nie ma
    znaczenia, że kilka, lub choćby jedna z tych kropek jest nosicielem
    wirusa. Tadam! Optymalne zagęszczenie uratowały kropkom życie. Teoria
    się sprawdziła.

    A jeżeli dołożysz do tego interakcje? Że do lasu trzeba dojechać (i co
    dziwne, wrócić wcześniej niż po 2 tygodniach), że w szałasie bez
    jedzenia kropka nie da rady wytrzymać dwóch tygodni, że np. mała kropka
    namówi dużą kropkę na kropkowego loda kupionego w lokalnym sklepie? No i
    takie losowe zdarzenia, wręcz skrajnie mało prawdopodobne, jak to, że
    kropka kupująca kropkowego loda będzie nosicielem i zarazi kropkową
    ekspedientkę, która zanim się zorientuje pozaraża kilka miejscowych
    kropkowych gospodyń, albo jeszcze bardziej skrajnie nieprawdopodobne, że
    ekspedientak zarazi kolejnego kropkowego klienta kupującego kropkowego
    loda, a potem zarażony kropek wróci do milionowej kropkowej metropolii...

    W dużym skrócie, jeżeli Ci się nie chciało powyższego czytać: nie
    przekonałeś mnie, bo twój argument jest tak uproszczony i oderwany od
    rzeczywistości, że aż zęby bolą.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 94. Data: 2020-04-13 15:55:21
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.04.2020 o 15:46, Kviat pisze:

    > Bo może jest jakieś uzasadnienie, którego ja nie znam, że sensu nie ma,
    > a chętnie bym się z nim zapoznał.

    Sorry - ale brzmisz "nie, wiem ale się wypowiem".

> [...]
    > znaczenia, że kilka, lub choćby jedna z tych kropek jest nosicielem
    > wirusa. Tadam! Optymalne zagęszczenie uratowały kropkom życie. Teoria

    No widzisz jakie proste?

> [...]
    > ekspedientak zarazi kolejnego kropkowego klienta kupującego kropkowego
    > loda, a potem zarażony kropek wróci do milionowej kropkowej metropolii...

    To dalej w lesie jest mniejsze prawdopodobieństwo niż na ulicy w
    mieście. Osobnik który nie postanowił pójść na spacer i nie jest w lesie
    jest prawdopodobnie na ulicy gdzie ma znacznie większe możliwości
    transferu wirusa.

    > W dużym skrócie, jeżeli Ci się nie chciało powyższego czytać: nie
    > przekonałeś mnie, bo twój argument jest tak uproszczony i oderwany od
    > rzeczywistości, że aż zęby bolą.

    Ale przynajmniej jest i jest punkt zaczepienia. W przeciwieństwie do
    twojego - może jest, a może nie ma - nie masz racji.

    --
    Shrek

  • 95. Data: 2020-04-13 15:59:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kviat ...

    > Tak. Właśnie tak twierdzę.
    > Nawet ktoś to sprawdził:
    > https://oko.press/szumowski-straszy-polakow-6-hipote
    z/

    Tym bardziej dziwie sie ze bezkrytycznie zgadzasz sie z decyzjami
    podejmowanymi bez podstaw.

    > To co piszesz przeczy koncepcji maksymalnego ograniczania kontaktów.
    > W jaki sposób dodatkowe osoby w wiejskim sklepie, które przyjechały
    > z miasta, zmniejszają ilość kontaktów?

    Gdyby koncepcja była "maksymalny brak kontaktów" to powinnismy zamknac
    wszystko na 4 spusty, wojsko z bronia na drogi i nikt nie wychodzi.
    Kto przezyje miesiac, wygrał. Reszta out.
    Ale przeciez koncepcja brzmi - niech jak najwiecej osób przezyje w
    zdrowiu przy maksymalnie madrze nakładanych ograniczeniach.
    I dlatego sklepy otwarte.
    Zakłady pracy otwarte (te co maja co robic i nie podlegaja zakazom)
    I dlatego trzeba dbac o dobra forme ludzi. Nakaz siedzenia w domu przed
    TV to nie jest dorga do osiagniecia takiego celu. I dlatego powiedziano
    ze mozna spacerowac.

    > A skąd to wiesz? Masz jakieś dane, czy tylko tak Ci się wydaje?
    > Dla porządku: nie twierdzę, że nie masz racji.

    Tak mi sie wydaje. Ale skoro inni tez nie maja danych to moje sa tak samo
    wiarygodne a moze nawet troche bardziej bo poparte zdrowym rozsadkiem a z
    drugiej strony ja nie startuje w wyborach wiec nie musze uprawiac pr-u ze
    cos robie...

    > Hmmm... jeżeli ja napiszę, że Ty nie doceniasz, to który z nas się
    > myli?

    Sam napisałes ze oni to robia zeby pokazac ze coś robią.
    IMO to obnaza brak argumentacji "za" a conajmniej mocno ją osłabia.

    > No przecież o to chodzi, właśnie o tych mniej odpowiedzialnych. Żeby
    > nie rozwlekać zarazy. Nie pojadą do lasu, to nie zawiozą wirusa do
    > lokalnego sklepiku.

    Ale rozniosa po okolicy - na jedno wychodzi.
    Powiedziałbym wrecz ze jezeli beda nieodpowiedzialnie spotykac sie na
    osiedlu albo nieodpowiedzialnie pojada do lasu to w tym drugim wypadku
    jest mniejsza szansa na zarazenie.+

    > Niby jaki sens ma zamykanie granic między państwami, 14 dniowa
    > obowiązkowa kwarantanna po przekroczeniu granicy? Przecież przejazd
    > po pobliskich wioskach i sklepikach to dokładnie to samo, tylko
    > skala inna.

    Ale przeciez to jest kolejny przykład udawania ze coś robia.
    Ja mam znajomych co wracali z zagranicy.
    Chyba wiesz jak wyglada ich kwarantanna...?

    > W sensie ścisłym - nic.
    > W sensie dyskusji, to tylko przykład na potrzeby dyskusji. Liczę na
    > inteligencję czytelnika, że domyśli się, że na stacji ludzie
    > zatrzymują się również po hotdoga, batonika, paczkę fajek i zdrapkę
    > do zasilenia telefonu, a nie tylko na siku. A że siku robią wszyscy,
    > a nie wszyscy kupują zdrapki do telefonu, to ten przykład wydał mi
    > się najbardziej reprezentatywny.
    > Co oczywiście nie oznacza, że uważam sikanie na wydmach przy plaży
    > za właściwe ;)

    Hm, dziwne, jak zweirzeta sikaja to jest ok a jak ludzie to nie?
    Znaczy na wydmach to co innego bo jest zakaz chodzenia po wydmach ale w
    głuchym lesie?

    > Żeby obalić taki argument wystarczy kilka miejsc w PL, gdzie ludzie
    > mają inaczej, choćby to była mniejszość.

    Nie, bo to cały czas kwestia skali.
    Chyba nie chcesz całej polski uszczesliwic przymusowym brakiem ruchu
    fizycznego przez miesiac dlatego ze w kilku meisjcach w Polsce pare osób
    ma dalej do lasu niz kilkanascie km?

    > Co to znaczy niejednocześnie? Czy jak w pierwszej minucie godziny
    > 9:00 pojedzie 1500 to już jest jednocześnie (i za dużo), czy dopiero
    > jak pojedzie 1501, to będzie jednocześnie?

    Bez znaczenia.
    Masz kilkanascie kierunków wyjazdu z miasta, kilkaset parkingów lesnych
    itp.

    > Tak, wiem, czepiam się. Ale o tym właśnie cały czas piszę, że to co
    > nam się wydaje, co intuicja podpowiada, niekoniecznie może
    > odpowiadać rzeczywistości i twardym danym. Być może masz rację, a
    > być może nie.
    >
    > Ja oszacowałem na 5% z miliona, które postanowi pojechać na spacer.

    Bo robiąc zakazy dla całej Polski wziałes ile? 2 miasta?
    To trzeba było zrobic zakaz wokoł Warsiawki jezeli argumenty sa takie
    mocne...

    > Być może się mylę, być może nie. Ba! Założyłem nawet, że pojedzie
    > zdecydowanie więcej niż zwykle jeździ, bo ludzie mają dosyć
    > siedzenia w domach i pracy zdalnej...

    Pojedzie mniej, bo duzo ludzi sie boi a zachowanie kondycji fizycznej i
    tak maja w dupie.

    > Nie masz jak temu zaprzeczyć, a ja nie ma jak to potwierdzić. Po
    > pierwsze musiałby być zniesiony zakaz, po drugie ktoś by musiał to
    > policzyć... Po trzecie, ktoś by musiał zbadać, jakie to przyniosło
    > skutki. Uważam, że nie da się rozstrzygnąć, który z nas ma rację.
    > Różnica polega na tym, że Ty się upierasz, że wiesz jakie byłyby
    > skutki (że nic by się nie stało), ale na jakiej podstawie tak
    > twierdzisz, tego już nie piszesz, bo argument "tak mi się wydaje"
    > mnie nie przekonuje.

    Ja po prostu słucham lekarzy ktorzy mowia ze zamykanie ludzi bez ruchu,
    swiezego powietrza etc nic dobrego nie przyjedzie.

> [...]
    > tak podzielić.
    > Jak już ktoś podjął decyzję o zamknięciu, to logiczne, że dla
    > wszystkich, a nie wybranych (patrz czy nie myśliwy, ksiądz albo
    > Kaczyński). I oczywiście pełna zgoda, że jest wiele ważnych rzeczy,
    > z którymi nic nie robią.

    > No trudno. Wpiszemy ich po stronie kosztów.
    > Ale fajnie by było, gdyby ci ludzie nie należeli do Twojej czy mojej
    > rodziny, nie?

    > Może tak, a może nie :)
    > Piszesz to z takim przekonaniem, że prawie uwierzyłem Ci na słowo :)

    Bo wierze i słucham ludzi ktorzy sie na tym znaja.
    https://zdrowie.wprost.pl/koronawirus/w-polsce/10314
    333/prof-simon-
    spodziewam-sie-gwaltownego-nasilenia-zachorowan-po-o
    kresie-
    swiatecznym.html

    https://wiadomosci.onet.pl/tylko-w-onecie/koronawiru
    s-w-polsce-czy-mozna-
    biegac-aktywnosc-sportowa-moze-pomoc-psycholog/ncy2t
    8m

    > To pokaż dowody, że nie sprawia. Jestem pewien (no prawie), że od
    > razu zniosą zakaz.

    Zakazy maja coś dawać.
    Słuchałem wywiadów z kilkoma matematykami, opowiadajacymi o tym jak maja
    budowane na uczelniach projekty badania epidemii, skutków zakazów etc.
    Wniosek był jeden - nikogo z rzadu nie interesuja wyniki takich
    symulacji...

    > Zgoda.
    > Ale jedno drugiego nie wyklucza. To, że gdzieś jest mniejsze
    > zagrożenie nie oznacza, że trzeba je zignorować.

    Rzadzacy powinni miec motto - minimum ograniczen dajace maksymalne
    skutki.
    A nie, nie wiemy, nie mamy danych wiec robimy na oslep.
    A dodatkowo sami robimy inaczej bo przeciez nas ograniczenia nie dotycza.

    > Poniekąd słusznie.

    > Problem w tym, że nie ma też danych, które by potwierdziły, że nie
    > ma takich podstaw.

    > Serio pytasz?
    > Przecież pilnowanie porządku, to nie tylko stanie i machanie rękami
    > pokazując gdzie komu wolno iść. To również gotowość do podjęcia
    > koniecznej interwencji, również bezpośredniej.
    > Zgłosisz się na ochotnika, bez zabezpieczeń? Co na to Twoja rodzina?

    Ja cały czas pracuje majac codziennie kontakt z ponad setka osób.
    wiec wez mi nie pitol! ;-P
    Minister mowi ze maseczki nie potrzebne, a teraz nagle kombinezony
    potrzebne w kontakcie ze zdrowymi obywatelami? Badzmy konsekwentni.

    Zreszta - widziałes ostatnio jakas policje? Maseczki maja i tyle.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Stwierdzono, że demokracja jest najgorszą formą rządu, jeśli nie

  • 96. Data: 2020-04-13 16:03:21
    Od: Kviat

    > Bo może jest jakieś uzasadnienie, którego ja nie znam, że sensu nie ma,
    > a chętnie bym się z nim zapoznał.
    > Poza tym, skąd wniosek, że nie mam zdania? Jak najbardziej mam. Zakaz
    > wchodzenia do lasów mi się podoba

    UPS.... NIE podoba :):)

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 97. Data: 2020-04-13 16:15:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Zbynek Ltd. s...@p...onet.pl ...

    > No uogólniłem, fakt. Niemniej, w moim przypadku ładnych parę lat
    > temu wystarczyło jedno działanie, bym stracił 100% sympatii dla
    > ówcześnie panującego.

    Przejaskrawione widzenie swiata to ponoc cecha ludzi niedojrzałych... a
    moze młodych... nie pamietam... ;-DDD

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Kobiety mogą uczynić milionerem tylko takiego mężczyznę, który jest

  • 98. Data: 2020-04-13 16:27:15
    Od: Kviat

    W dniu 13.04.2020 o 15:55, Shrek pisze:

    > Sorry - ale brzmisz "nie, wiem ale się wypowiem".

    Ty też nie wiesz i jakoś Ci to nie przeszkadza.

    > To dalej w lesie jest mniejsze prawdopodobieństwo niż na ulicy w
    > mieście.

    Pełna zgoda. Ludzie to głupcy, że mieszkają w miastach, a nie w lesie.
    Logika podpowiada, że przynajmniej na czas epidemii trzeba wszystkich
    przesiedlić do lasów. Rządzący to debile, że na to nie wpadli.

    > Osobnik który nie postanowił pójść na spacer i nie jest w lesie
    > jest prawdopodobnie na ulicy gdzie ma znacznie większe możliwości
    > transferu wirusa.

    Czyli otwierając granice zmniejszymy możliwości transferu wirusa.
    Genialne. Po co ludzie mają łazić po ulicy i mieć kontakt z w miarę
    ograniczoną ilością ludzi, skoro podróżując po świecie mają znacznie
    mniejsze możliwości?
    Lekarze, którzy zalecają 14-dniową kwarantannę po przekroczeniu granicy,
    to debile, trzeba ich koniecznie uświadomić, że są w błędzie.

    > Ale przynajmniej jest i jest punkt zaczepienia.

    Nie ma punktu zaczepienia. Z tego Twojego argumentu nie da się wyciągnąć
    żadnego innego wniosku, oprócz tego, że zmniejszyłeś zagęszczenie.
    Teleportowałeś ludzi do lasu i matematycznym wzorem rozstawiłeś ich
    między drzewami. Do czego to ma być punkt zaczepienia? Do budowy maszyny
    do teleportacji?

    > W przeciwieństwie do
    > twojego - może jest, a może nie ma - nie masz racji.

    Nie mam racji w czym? Że nie wiemy jakie będą skutki?
    Skoro wiesz, to się nimi podziel. Dlaczego robisz z tego taką tajemnicę?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 99. Data: 2020-04-13 16:59:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kviat ...

    > UPS.... NIE podoba :):)

    freudowskie przejezyczenie ;-P

    --
    Pozdrawia... Budzik

  • 100. Data: 2020-04-13 17:55:22
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.04.2020 o 16:27, Kviat pisze:

    > Ty też nie wiesz i jakoś Ci to nie przeszkadza.

    Wiem - jest bez sensu.

    > Czyli otwierając granice zmniejszymy możliwości transferu wirusa.
    > Genialne.

    Jeśli za granicą będzie tylko las to tak.

    > Nie ma punktu zaczepienia. Z tego Twojego argumentu nie da się wyciągnąć
    > żadnego innego wniosku, oprócz tego, że zmniejszyłeś zagęszczenie.

    Zawsze coś od czego można zacząć - w przeciwieństwie "nie wiem jaki ma
    sens, ale może jakiś ma, więc ja mam rację a ty nie"

    > Nie mam racji w czym? Że nie wiemy jakie będą skutki?

    Wiem - pomijalne. I jeśli już to negatywne - zakładając, że ci co poszli
    do lasu i tak poszliby na spacer, to łazą po ulicach.

    > Skoro wiesz, to się nimi podziel. Dlaczego robisz z tego taką tajemnicę?

    Masz powyżej.

    --
    Shrek