    From: Stanisław Pikul <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Mandaty za parkowanie
    Date: Mon, 20 May 2002 08:58:51 +0200
    Sender: a...@p...onet.pl@lut-55.dialup.poznan.supermedia.pl

    napisał w wiadomości
    news:Pine.LNX.4.21.0205190118390.11635-100000@irys.s
    tanpol.com.pl...

    > Już mi co nieco wyparowało :(, ale chyba nie.
    > Płacić być może trzeba, ale *nie można* stosować np. "technologii
    > obezwładniania przestępcy[1]" stosowanych tylko na podstawie KD :)
    > Np. zakładania blokad...
    > [1] - oczywiście to wykroczenie a nie przestępstwo :)

    I tu zdaje się był (i jest) pies pogrzebany. Z wywiadu Członka Zarządu
    Miasta (oczywiście Stołecznego Poznania) pamiętam fragment, w którym
    była mowa o tym, że SM nie zakłada blokad za brak opłaty lecz tylko
    samochodom źle zaparkowanym, nie naruszającym bezpieczeństwa ruchu
    drogowego (bo takie są usuwane). A warszawski wyrok dotyczył założenia
    blokady (jak napisał następny dyskutant).

    > A ten Regulamin strefy, jak rozumiem, regulowany jest przez KC
    > a nie KW ? Więc postępowanie cywilne (jak za jazdę bez biletu) ?
    > No i wraca pytanie na jakiej podstawie SM ściga niesolidnych
    > dłużników prywatnej firmy ? ;)
    > Informuję że to jest ważne pytanie - może znalazłbym kilka
    > takich spraw do SM ! -:)
    > Zauważ - jak ścigaja za przepisy ruchu drogowego - to
    > "pilnują porządku prawnego". A jak nie - to co ?
    > (to też nie mój wynalazek - chyba właśnie na p.m.s widziałem
    > takie pytanie !)

    Chcąc pogłębić sprawę odszukałem Regulamin SOP w Poznaniu i
    stwierdzam, że jest gorzej jak myślałem (tzn. gorzej dla
    niepłacących).
    Otóż ściganiem kierowców nie ponoszących opłat zajmują się specjalni
    pracownicy Strefy i Biuro Strefy Parkowania, nie Straż Miejska (ta
    działa w ramach swoich uprawnień dotyczących RoPD), tak więc analogia
    do instytucji kanara z MPK czy PKP ma jak najbardziej zastosowanie.

    Dziękuję za pomoc w sprawie "warszawskiej"

    Kotewka
    k...@w...pl