    From: "H" <h...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Mandat za brak biletu w autobusie MPK
    Date: Sun, 5 Oct 2003 22:46:50 +0200

    Dziękuję za odpowiedzi tylko NoMADowi i Olo a co do reszty "uczciwych" osób
    życzę im aby przejżeli na oczy i zastanowili się gdzie żyją.

    Prawo w wydaniu polskim jest tylko dla ubogich i uczciwych, bogaci złodzieje
    żyją bezkarni. Ja studiując prawo i zaraz po studiach byłem taki sam jak moi
    przedmówcy czyli "uczciwośc", "poszanowanie prawa" itd. ale wejdźcie tylko
    ludzie w jakikolwiek zawód związany z prawem, czy to w wymiarze
    sprawiedliwości czy w administracji i zobaczycie jakim bagnem jest Polska i
    prawo w niej działające.

    Mam wrażenie, że na grupie tej dominują "teoretycy", którzy prawo znają
    tylko z książek. Ja niestety znam je w praktyce bo jestem urzędnikiem
    kontroli państwowej ale nie powiem jakiej. Chciałbym się myslić i myśleć, że
    nie wszędzie jest źle ale z każdym dniem pozbawiam się złudzeń co do
    mechanizmów działania prawa i państwa polskiego. To nie jest tylko moja
    opinia ale również znajomych rozisnaych po wszystkich możliwych urzędach jak
    RIO, UKS, US, PIP, NIK oraz sedziów, prokuratorów i adwokatów.

    Co do samej treści maila celowo użyłem nie właściwych zwrotów np "mandat:,
    który może być nałożony tylko w trybie kpow. Chciałem zobaczyć jak
    odpowiadacie zwykłym ludziom i zobaczyłem.

    Moja dziewczyna nie jest złodziejką, tylko mieszka w jednym pokoju z 4
    osobami, nie ma pracy ani zasiłku a w Łodzi była niepisana zasada, że nie
    czepiają się osób bezrobotnych. Niektórym prawnikom ciężko zrozumieć
    niepisane zasady choć powinni wziąść pod uwagę prawo zwyczajowe.

    Przepraszam za zbyt wulgarny ton mojej wypowiedzi we wcześniejszych postach.