    From: "Jan" <a...@p...neostrada.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Mandat od Straży Miejskiej po 5 miesiącach
    Date: Tue, 20 Dec 2011 20:47:25 +0100

    From: "Pawel" <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Sent: Tuesday, December 20, 2011 7:53 AM
    Subject: Mandat od Straży Miejskiej po 5 miesiącach

    > Witam, wczoraj dostałem mandat od straży miejskiej po 5 miesiącach od
    > zarejestrowania przekroczenia prędkości. Wynika z niego że przekroczyłem
    > prędkość o 12km na ograniczeniu do 50km. Zastanawia mnie jedynie czy aby
    > mają prawo ściągać po takim czasie. Wiecie jak to ugryźć?
    > Paweł
    Mają prawo do 180 dni. Ty masz prawo nie przyjąć mandatu.
    Jest szansa. Nie przyjmujesz mandatu. Być może straż nie przekaże sprawy do
    sądu ponieważ wtedy kasa idzie do skarbu państwa, a nie do straży.
    Jeśli sprawa pójdzie do sądu to podddajesz się karze. Zapłacisz najwyzej 50
    zł więcej.
    Ponadto warto przeczytać kodeks wykroczeń i kodeks postępowania w sprawie
    wykroczeń. To nic nie kosztuje.
    Piotr