  • 1. Data: 2003-01-29 15:01:07
    Temat: Mandat i zabrany dowód rejestracyjny
    Od: "mac" <m...@g...pl>

    przez nieuwagę wjechałem autem do rowu (pusta droga), nic mi sie nie stało,
    auto po prostu ześlizgnęło z nasypu.... po 15 min. zjawiła się policja.
    dostałem mandat 200 zł i zabrano dowód rejestracyjny pojazdu.
    jeżeli nie wzywałem policji to ona ma prawo wlepić mi mandat i zabrac dowód
    rej. (lekko uszkodzony dach i wybita przednia szyba).

    A co w przypadku jeśli mam kaprys i na poboczu wybije szyby i poskacze na
    dachu swojego auta? rozumiem, ze mandatu nie dostane ale czy policja
    zabierze dowód rejestracyjny?

    a gdyby powiedzieć, że wjechałem tam od strony pola i sobie dla kaprysu
    przewróciłem auto....

    Maciej

  • 2. Data: 2003-01-29 15:10:04
    Temat: Re: Mandat i zabrany dowód rejestracyjny
    Od: "ssj5" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "mac" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    dowód
    > rej. (lekko uszkodzony dach i wybita przednia szyba).

    prawo o ruchu drogowym:
    Art. 132. 1. Policjant zatrzyma dowód rejestracyjny (pozwolenie czasowe) w
    razie:

    1) stwierdzenia lub uzasadnionego przypuszczenia, że pojazd:

    a) zagraża bezpieczeństwu

    ssj5

  • 3. Data: 2003-01-29 15:28:05
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

> [...]
    >
    > A co w przypadku jeśli mam kaprys i na poboczu wybije szyby i poskacze na
    > dachu swojego auta? rozumiem, ze mandatu nie dostane ale czy policja

    Jesli miales wybita przednia szybe, to pojazd nie nadawal sie do jazdy i
    jak najbardziej bylo to uzasadnione.

    --
    Krzysiek, Kraków, bordowy Ford Escort 1.6 16V LPG

  • 4. Data: 2003-01-29 18:29:04
    Od: "mac" <m...@g...pl>

    to jesli na podwórku trzymam auto z rozbita szyba to tez mi dowód zabiorą?
    a jak mi radio ukradna na parkingu przez przednia szybe, to to samo...
    troche to dziwne...

    Maciek

  • 5. Data: 2003-01-29 19:11:14
    Od: "JarekT" <t...@w...pl>

    > Jesli miales wybita przednia szybe, to pojazd nie nadawal sie do jazdy i
    > jak najbardziej bylo to uzasadnione.
    No to ja mam teraz takie pytanie:

    W nocy wybijają mi w aucie przednią szybę (nieważne kto). Wychodzę, oglądam
    uszkodzenia. Podjeżdża radiowóz z policjantami, którzy, jak wszyscy wiemy,
    są bez porównania inteligentniejsi niż wtedy, gdy byli milicjantami. Widzą
    uszkodzone auto i gościa grzebiącego przy nim. Żadają dowodu
    rejestracyjnego, bo przecież muszę udowodnić, że grzebię przy swoim. Wóz
    jest mój, więc nie zatrzymują mnie, za to zatrzymują mi DRej, bo auto nie ma
    przedniej szyby i z tego powodu nie nadaje się do jazdy.
    To nie koniec idiotyzmu.
    Aby odzyskać DRej wstawiam szybę i jadę na kontrolę techniczną, aby
    diagnosta stwierdził, że auto jest sprawne i nadaje się do jazdy (min. 75
    zł). Z zaświadczeniem tym idę do WydzKom i odbieram swój DRej, o ile
    oczywiście on tam już dotarł.
    W mniej więcej 2 miesiące później otrzymuję pismo z policji, że śledztwo w
    tej sprawie umorzono z powodu nie wykrycia sprawców.

    No i moje pytanie: mądre to jest?

    Pozdrawiam
    Jarek

  • 6. Data: 2003-01-29 19:52:02
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>

> [...]
    dowód
    | rej. (lekko uszkodzony dach i wybita przednia szyba).

    A czy osoba dokonująca włamanie może mieć pretensje do załogi radiowozu, że
    ją złapali? Przecież też nie wzywała policji.

    | A co w przypadku jeśli mam kaprys i na poboczu wybije szyby i poskacze na
    | dachu swojego auta? rozumiem, ze mandatu nie dostane ale czy policja
    | zabierze dowód rejestracyjny?

    Tak, ponieważ samochód z uszkodzoną przednia szybą (wystarczy, że poważniej
    pękniętą) nie może jechać. Zabiorą Ci dowód, nawet jak kamień uderzy.

    | a gdyby powiedzieć, że wjechałem tam od strony pola i sobie dla kaprysu
    | przewróciłem auto....

    No to, jeśliby nie mogli udowodnić, że było inaczej, to nie mogliby dać Ci
    mandatu, albowiem nie spowodowałeś zagrożenia w ruchu.

  • 7. Data: 2003-01-29 20:38:51
    Od: "mac" <m...@g...pl>

    właśnie do tego zmierzam.
    jakieś chore... to logiczne,że nie bedziesz jezdził bez przedniej szyby,
    tylko koszty niepotrzebne i robota dla policjantow (niby inteligentnych od
    milicji)

    Mac

  • 8. Data: 2003-01-29 21:14:32
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>

    A kto powiedział, że prawo jest inteligentne? No, ale jak zapobiec temu, by
    goście nie jeździli z rozbitymi szybami?

  • 9. Data: 2003-01-30 08:41:22
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "JarekT" <t...@w...pl> [...]

> [...]
    > W mniej więcej 2 miesiące później otrzymuję pismo z policji, że śledztwo w
    > tej sprawie umorzono z powodu nie wykrycia sprawców.

    Mapan racje - nie madre.

    Ale przysluguje panu prawo odwolania sie od decyzji o umorzeniu
    i wnioskowania by umorzyli z powodu braku znamion czynu zabronionego.

    Boguslaw

  • 10. Data: 2003-01-30 08:46:15
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

> [...]

    dowód
    > rej. (lekko uszkodzony dach i wybita przednia szyba).

    Co do dowodu rejestracyjnego to sprawa jasna.Ale za co dostałeś mandat??

    Leszek

    GG 1631219
    "Psy szczekają, karawana jedzie dalej"