    From: Tristan <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Mandat a pracodawca
    Date: Thu, 07 Aug 2008 22:49:48 +0200

    W odpowiedzi na pismo z czwartek 07 sierpień 2008 22:10
    (autor Kazimierski
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g7fksk$9qd$1@news.wp.pl>):

    > Jesli "Ty" przekroczylby predkosc to OK.
    > A np. dlatego, ze nie "Ty" - a auto jechalo, a "Ty" jednynie prowadzil
    > owe
    > auto.

    A jakby prowadził czołg? ON prowadził i ON odpowiada za stan techniczny.
    Właściciel może nawet nie wiedzieć, bo i skąd.

    > A auto bylo Firmy Transportowej ... ?

    Pech. Za stan auta odpowiada kierowca.

    > A jesli pracodawca gwarantuje, ze samochod jest sprawny ... ? "Tu zacytuje
    > (swoja mysl): Tu masz sprawne auto i jedz po towar/ludzi!
    > Masz obowiazek sprawdzania grubosci bieznika (i n! innych czynnikow) przed
    > kazdym wyjazdem?

    Oczywiście.

    > W ogole ciekawa kwestia z zycia codziennego. To Ty, jako pracownik, masz
    > obowiazek sprawdzac auto by udowadniac swojemu pracodawcy, ze ono jest
    > niesprawne ?

    Nie tylko jako pracownik, ale jako każdy kierowca. Przed wyjechaniem na
    drogę sprawdzam stan techniczny pojazdu w zakresie podstawowym. Nie na
    darmo jednym z pierwszych zadań egzaminu na PJ jest właśnie sprawdzenie
    stanu pojazdu. Opony o bieżniku mniejszym niż 1,6 lub zużyte do poziomu
    wskaźnika nie nadają się do jazdy i koniec.

    > A to jest niemalze gwarancja do zwolnienia.

    Pracy wokoło pełno, a do tego zwolnienie z tej przyczyny pozwoli uzyskać
    odszkodowanie od byłego pracodawcy, więc w czym problem? Lepiej wyjechać na
    drogę jako mobilny zabójca-samobójca?

    > Czy moze
    > pracodawca ma obowiazek dostarczenia pracownikowi sprawnego auta ...
    >
    > ???

    Oczywiście że ma i dlatego, skoro nie dostarczył, można odmówić jazdy, a
    pracodawca może naskoczyć.

    --
    Tristan