  • Data: 2005-02-16 17:24:09
    Temat: Re: Mandat PKP - długie
    Od: "Aleksander Kwaśniak" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    <> A jak to się ma do:

    > Prawo Przewozowe art.14 ust.1:
    > "Przewoźnik jest obowiązany do zapewnienia podróżnym odpowiednich
    > warunków bezpieczeństwa i higieny oraz wygody i należytej obsługi."

    Sugerujesz, że nie zapewnił? Nie było na pokładzie kierownika pociągu?

    > Nie wiem co zadeklarowałem siadając w przedziale - nie widziałem nic
    > takiego w Prawie Przewozowym, a co myślał kanar mało mnie obchodzi.

    1) kontroler
    2) ale sąd obejdzie - na Twoje nieszczęście

    > To podam kilka z nich:
    > - ile wyniesie dopłata? Bez odpowiedzi.

    W przypadku braku ważnego biletu 80,50zł. do 7 dni, 115,00zł. powyżej 7 dni.
    Do opłaty dodatkowej doliczana jest właściwa należność przewozowa (tj. w
    Waszym przypadku dopłata do pociągu pospiesznego).

    > - przepraszam ile wyniesie dopłata? Bez odpowiedzi.

    zależne od odległości

    > - po co panu nasze dowody? Bez odpowiedzi.

    No chyba wiesz...

    > Dodam tylko, że nic nie wyjaśnili, a do tego podali mojej dziewczynie
    > kwitek do podpisania zasłaniając go kartką, tak że było tylko miejsce na
    > podpis.

    Więc należało zażądać interwencji kierownika pociągu. Ja nie podpisałbym
    niczego bezwiednie.

    > IMO zmienia - nie zgodziłem się ze stanowiskiem PKP, mogli sobie pisać
    > co chcieli, w końcu nic nie podpisałem.

    Widzisz - mylisz wezwanie do zapłaty z mandatem karnym. Na wezwaniu nie
    podpisujesz zgody, a jedynie kwitujesz przyjęcie tego druczku.

    > Mojego dowodu w ręku nie mieli,
    > tylko ligitymację studencką, ale nie ma tam imion rodziców.

    Jak również PESELu i paru innych rzeczy - i co z tego?

    pdr
    Olo