    From: "<buraxta>" <b...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Mandat PKP - długie
    Date: Wed, 16 Feb 2005 17:09:21 +0100
    Sender: b...@o...pl@82.160.81.90

    Piotr [trzykoty] wrote:
    > Jeśli pasażer wsiadł do pociągu, położył bagaż i sobie siedział na siedzeniu
    > w przedziale, to niby jak ma to oznaczać, że chciał iść nabyć bilet. Jeśli,
    > rzeczywiście kontrolerzy zaczęli sprawdzać zaraz po odjeździe ze stacji
    > można oczywiście spróbować podnieść, że właśnie było się w trakcie udawania
    > się do kierownika celem nabycia biletu.

    Pasażer nie zdąrzył położyć bagażu, tylko zdąrzył z nim usiąść na
    siedzenie :)

    > Na przyszłość: Podróżnemu przysługuje prawo podpisania protokołu-wezwania
    > oraz WNIESIENIA UWAG do tego dokumentu. Zalecałbym jednak podpisywanie
    > protokołów z wniesieniem tam uwag typu: posiadam bilet nr xxx na pociąg
    > osobowy, wsiadłem na stacji YYY, z powodu opóźnienia właściwego pociągu
    > albo, że szedłem kupić dopłatę, kiedy mnie skontrolowano, gdy pociąg właśnie
    > ruszył itp

    Dlaczego zatem kontroler mnie o tym nie poinformował? Czy jadąc
    pociągiem PKP muszę znać na pamięć Prawo Przewozowe, taryfę PKP PR i
    rozporządzenia ministra transportu, bo kanar może mieć widzimisię i
    wystawić wezwanie?

> [...]
    > napisać Biura Przejazdów Bezbiletowych PKP i opisać, że ten pociąg wjechał
    > jako pierwszy, właściwy był opóźniony. Który pociąg był opóźniony można
    > sprawdzić w wielu dokumentach. Myślę, że na podstawie Prawa Przewozowego
    > art. 18, jeśli właściwy pociąg był opóźniony, można żądać uznania przejazdu
    > pierwszym dostępnym środkiem transportu PKP. Oczywiście w tej sytuacji
    > wymaga się poświadczenia na bilecie, ale jeśli nie było tam kasy.... Poza
    > tym wysłać ksero i podkreślić fakt, że posiadało się bilet. Może zrezygnują,

    Moja dziewczyna podpisała wezwanie i napisaliśmy odwołanie, właśnie
    powołując się m.in. na fakt opóźnienia. Jeśli jej uznają, to myślę, że
    PKP będzie miało trochę oleju w głowie i do sądu mnie nie będą ciągać,
    ale jeśli tak się nie stanie, to z jej odwołaniem w ręku nie powinno być
    problemu z udowodnieniem, że roszczenie jest bezpodstawne, skoro sami
    tak uznali w przypadku osoby podróżującej wtedy ze mną na takich samych
    warunkach.

    --
    // \\
    // // // http://www.buraxta.prv.pl \\ \\ \\