  • Data: 2003-02-10 13:42:14
    Temat: Re: Mandat - 2 lata i sie przedawnia - prawie :)
    Od: "MarekZ" <m...@b...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "KRM" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:b27n76$nrf$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Hey
    >
    > W 2000 roku dostałem mantad 100 zł, nie zapłaciłem no i tydzień temu
    dostałe
    > zawiadomienie ze US
    > że mi z poborów pobiorą 106 zł.
    > Ale żeby było śmiesznie to w oświadczeńu było, iż czynności zostały
    podjęte
    > w czerwcu 2001. Tak więc praktyce to mogą być 4 lata nie dwa:)
    > Dwa do podjęcia czynności i dwa do momentu kiedy mandat przyjdzie:)

    Dwa lata przedawnia sie wykroczenie a nie mandat. Jesli juz przyjales mandat
    karny, to okres przedawnienia wynosi 3 lata. Dlatego jesli ma sie zamiar nie
    placic, lepiej jest mandatu nie przyjmowac, decydujac sie na skierowanie
    wniosku o ukaranie do odpowiedniego sadu grodzkiego. Wyrok zaoczny wprawdzie
    w przewazajacej wiekszosci wypadkow zostanie wydany, ale jeszcze musi Ci on
    zostac prawidlowo doreczony...

    mz.