  • Data: 2006-05-18 19:46:22
    Temat: Re: Mam byc swiadkiem - jak tego uniknać?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Maverick31 [###m...@W...o2.pl.###] napisał:

    > Odmowic nie mozesz, ale mozesz odmowic odpowiedzi na pytanie z uwagi
    na
    > mozliwosc odpowiedzialnosci karnej za skladaie falszywych zeznan.

    Kpisz? Po takim wyjaśnieniu sąd na świadka nałoży grzywnę za zamach na
    sąd. Śmierć ze śmiechu jest torturą.

    > Nie
    > musisz sie tlumaczyc. W twoim przekonaniu taka odpowiedzialnosc
    moze
    > zaistniec i nic sadowi do tego.

    Jesteś w błędzie.

    > Albo mozesz tez nie pamietac. Kto to udowodni???

    To zależy od rodzaju pytania.

    Generalnie, to zanim komuś coś poradzisz, to pomyśl trochę nad
    ewentualnymi konsekwencjami swoich rad. Oczywiście w niektórych
    wypadkach można się zasłonić niewiedzą czy niepamięcią, ale istnieje
    cały szereg przypadków, gdy po prostu się nie da i już. Sądy bardzo
    nerwowo reagują na próbę robienia wody z mózgu.