  • 1. Data: 2006-02-20 21:45:30
    Temat: Małżeńska umowa rozszerzająca zakres wspólności majątkowej - w jakiej formie ma być?
    Od: "Przemolo" <p...@g...pl>

    Czy umowa, która rozszerza zakres wspólności majątkowej o nabyte przed
    ślubem przez małżonków mieszkanie (nabyte w częściach ułamkowych przez te 2
    osoby) musi być w formie aktu notarialnego?
    Ile mogą kosztować wszystkie opłaty notarialne?

  • 2. Data: 2006-02-20 21:56:22
    Od: "Przemolo" <p...@g...pl>

    ... i jeszcze jedno - czy ona musi być zawarta po czy przed zawarciem
    małżeństwa?

    Wszystko po to, że pani młoda ma książeczkę mieszkaniową, z której premia
    należy się tylko gdy kupi mieszkanie ale nie w części ułamkowej (chyba, że w
    ciągu 90 dni od nabycia zawrze związek małżeński i podpisze w/w umowę
    rozszerzająca).

  • 3. Data: 2006-02-20 23:09:12
    Od: "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl>

    Użytkownik "Przemolo" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Czy umowa, która rozszerza zakres wspólności majątkowej o nabyte przed
    > ślubem przez małżonków mieszkanie (nabyte w częściach ułamkowych przez te
    > 2 osoby) musi być w formie aktu notarialnego?

    Tak.

    > Ile mogą kosztować wszystkie opłaty notarialne?

    Gdzies kolo 500 zl.

  • 4. Data: 2006-02-20 23:12:31
    Od: "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl>

    > ... i jeszcze jedno - czy ona musi być zawarta po czy przed zawarciem
    > małżeństwa?

    Nie ma znaczenia. Mozna zarowno przed jak i po zawarciu malzenstwa.

  • 5. Data: 2006-02-21 12:33:43
    Od: "Przemolo" <p...@g...pl>

    Heming <heming@wytnij_to.gazeta.pl> napisał(a):

    > Gdzies kolo 500 zl.

    Czy to będą wszystkie koszty? Mam nadzieję, że poza notariuszem od takich
    czynności nie płaci się już żadnych podatków, itp.? :)

  • 6. Data: 2006-02-23 18:51:06
    Od: "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl>

    > Czy to będą wszystkie koszty?

    Jak mieszkasz w W-wie to moze byc troszke drozej.

    > Mam nadzieję, że poza notariuszem od takich
    > czynności nie płaci się już żadnych podatków, itp.? :)

    Cena obejmuje takse notarialna, podatek, Vat i koszt wypisów. W Wawie i
    innych duzych miastach moze byc troche drozej (ok. 100 zl), bo wieksza
    taksa.