    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Malwina z Wroclawia
    Date: Thu, 21 Dec 2023 18:43:43 +0100

    On Thu, 21 Dec 2023 00:00:29 +0100, Robert Tomasik wrote:
    > W dniu 18.12.2023 o 12:02, J.F pisze:
    > Pozwoliłem sobie wyciąć cytat, bo długi. Rodzina co najmniej powinna
    > dostać odpis postanowienia o wszczęciu śledztwa z 8 maja 2023 roku. To
    > chyba wiedzieli, że nie żyje. Chyba, że nie ogarnęli, że wszczęcie
    > śledztwa w sprawie śmierci osadzonej stanowi następstwo jej śmierci.
    > Liczyli na to, ze pomimo śmierci zmartwychwstała? Albo nikt tego nie
    > przeczytał w przekonaniu że to dotyczy jej kary?

    Jest mały problem techniczny - kto ma wysłac to powiadomienie,
    i komu?

    Normalnie to stawiasz zarzut i mówisz o prawie poinformowania
    najbliższej rodziny.
    A tu już podejrzana nie żyje, nie wskazuje tej najblizszej rodziny.

    > Nie twierdzę, że już 7 maja 2023 roku nie powinien ktoś powiadomić
    > rodziny, ale to osobna sprawa. Dlatego uważam, że podnoszenie teraz, że
    > rodzina nie wiedziała o zgonie jest niedorzeczne, choć nie można
    > wykluczyć, że ktoś tam mógł nie wiedzieć, bo praktyka jest taka, że
    > powiadamia się zastaną osobę najbliższą, a nie szuka się całej rodziny i
    > nie powiadamia każdej osoby z osobna.

    Czyli trzeba sie dowiedzieć gdzie zameldowana, wysłac dzielnicowego,
    on np nikogo nie zastanie ... i co zrobi?
    A jak mieszka sama? To juz na pewno nie zastanie.

    A jak mieszka gdzie indziej niz zameldowana ... no, mozna szczęsliwie
    trafic na dom rodzinny, a można na poprzednie wynajmowane mieszkanie.

    Oczywiscie mozna ustalic tę najbliższą rodzine po krótkim grzebaniu
    w Peselu, ale trzeba chciec ...

    > Nadzór jest taki, jaki wynika z przepisów. Jeśli kobietę przywieziono i
    > spała pijana, to trudno, by profos budził ja co 5 minut i pytał, czy
    > jeszcze żyje. A 5 minut bez oddechu, to i tak śmierć. Posiłki są rano, w
    > południe i wieczorem. Jak ją przywieziono po kolacji, co posiłek miała
    > dostać na śniadanie następnego dnia. Lekarz wyraził zgodę na osadzenie w
    > PDOZ.
    >
    > Przypadki śmierci osób p spożyciu alkoholu nie są jakoś szczególnie
    > rzadkie i nikt nie stawia zarzutu domownikom, że nie zauważyły tego.

    No ale to ile trzeba wypić aby zejsc?
    I co na to ten lekarz - nie stwierdził upojenia, czy stwierdził
    niewielkie, niezagrażające życiu?
    A jak stwierdził?
    Lekarze maja chyba mniej alkomatów niz policja :-)

    J.