  • 1. Data: 2003-02-03 15:08:50
    Temat: Małe dziwne pytanie
    Od: "Katarzyna Sokół" <k...@N...pl>

    Witam Grupowiczów,
    Od razu przejdę do setna sprawy.
    W nocy z soboty na niedzielę dostałam kilkanaście SMS, oraz telefonów z
    "niedwuznacznymi propozycjami". Po małym śledztwie, okazało się że ktoś
    zrobił głupi dowcip podając moje imię i numer telefonu na kanale jednego z
    operatorów telefonii komórkowej. Jak nietrudno się domyśleć w ogłoszeniach
    towarzysko - erotycznych. Oczywiście sprostowałam ten anons. jednak mam
    ochotę "bezpośrednio" temu żartownisiowi" powiedzieć co na ten temat myślę.
    Od konsultanta wiem że niestety tylko na żądanie policji mogą podać numer
    telefonu z którego "wypłynęło" to ogłoszenie. W związku z tym mam pytanko:
    czy zgłaszając na policję mogę liczyć na pozytywne rozpatrzenie mojej
    prośby, czy raczej mnie "oleją jako małą szkodliwość społeczną"?
    A może jest jakiś inny sposób na dojście kto to mógł zrobić.
    Z rozmowy z konsultantem wiem że takie anonse mogą składać tylko użytkownicy
    tej konkretnej sieci komórkowej.
    Będę wdzięczna za odpowiedź.

    --
    Kasik
    GG: 243137

  • 2. Data: 2003-02-03 18:57:19
    Temat: Re: Małe dziwne pytanie
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    "Katarzyna Sokół" wrote:
    > [..]
    > Będę wdzięczna za odpowiedź.

    Na Twoim miejscu złożyłbym pisemną prośbę do operatora o zabezpieczenie
    i udostępnienie Ci danych osoby, która zamieściła Twój numer.
    Jeżeli odmówią - złóż odwołanie. Jeśli ponownie odmówią - złóż pozew
    do sądu żeby nakazał operatorowi podanie tych danych oraz zarządaj
    finansowego zadośćuczynienia od operatora.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700_XXX.htm

  • 3. Data: 2003-02-04 08:26:54
    Od: "Katarzyna Sokół" <k...@N...pl>

    > Na Twoim miejscu złożyłbym pisemną prośbę do operatora o zabezpieczenie
    > i udostępnienie Ci danych osoby, która zamieściła Twój numer.

    "Wielki ukłon dziękczynny" :))
    Jeszcze małe pytanko. Czy takie pisemko mogę przesłać mailem. Czy muszę
    wysłać jakimś listem poleconym.

    pozdr
    ------
    Kasik
    GG: 243137

  • 4. Data: 2003-02-04 08:40:43
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "Katarzyna Sokół" <k...@N...pl> napisał w wiadomości

    > "Wielki ukłon dziękczynny" :))
    > Jeszcze małe pytanko. Czy takie pisemko mogę przesłać mailem. Czy muszę
    > wysłać jakimś listem poleconym.

    list polecony

  • 5. Data: 2003-02-04 11:25:56
    Od: "T.Zon" <z...@p...onet.pl>

    "Elita.pl" <b...@e...pl> wrote in message

> [...]
    > do sądu żeby nakazał operatorowi podanie tych danych oraz zarządaj
    > finansowego zadośćuczynienia od operatora.

    Jestes w bledzie. Zaden operator czy to bedzie TEPSA czy ktokolwiek nie
    udostepni danych osobowych abonenta bez nakazu prokuratora i prawo stoi
    za nimi. Poczytaj troche zanim zaczniesz udzielac takich rad.

    Pozdrawiam
    Zonzi

  • 6. Data: 2003-02-04 14:39:59
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    "T.Zon" wrote:
    > Jestes w bledzie. Zaden operator czy to bedzie TEPSA czy ktokolwiek nie
    > udostepni danych osobowych abonenta bez nakazu prokuratora i prawo stoi
    > za nimi. Poczytaj troche zanim zaczniesz udzielac takich rad.

    Doprawdy? To podaj mi prawo, które zakazuje operatorowi podanie danych
    osoby, która zamieściła taki anons ?

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700_XXX.htm

  • 7. Data: 2003-02-04 17:49:34
    Od: "pietruszek" <e...@w...go2.pl>

    Użytkownik "Elita.pl" <b...@e...pl> napisał w wiadomości

    > Doprawdy? To podaj mi prawo, które zakazuje operatorowi podanie danych
    > osoby, która zamieściła taki anons ?

    zakazuje podanie zwyklej osobie w koncu jest ustawa o ochronie danych
    osobowych
    policja z nakzaem prokuratora to inna bajka

    ale daj spokoj tacy ludzie sa biedni a ty go bedzie jeszcze dodatkowo meczyc
    :)

  • 8. Data: 2003-02-05 10:12:58
    Od: "T.Zon" <z...@p...onet.pl>

    "Elita.pl" <b...@e...pl> wrote in message

    > Doprawdy? To podaj mi prawo, które zakazuje operatorowi podanie danych
    > osoby, która zamieściła taki anons ?

    Ustawa z dnia 29 sierpnia 97 o ochronie danych osobowych , plus prawo
    telekomunikacyjne. Operatorzy maja problemy z udostepnianiem danych
    nieplacacych abonentow do firm windykacyjnych a chcialbys zeby
    udostepnili je osobie ktora twierdzi ze ktos tam podal jej numer.

    Zaczalbym od pisemnej skargi do BOKu i zadania jak moga przeciwdziałać
    nekaniu. Chyba zaproponuja zmiane numeru i to jest IMO jedyne wyjscie z
    sytuacji. Zeby znalezc dowcipnisia trzeba zlozyc doniesienie na Policji.

    Pozdrawiam
    Zonzi

  • 9. Data: 2003-02-06 12:26:21
    Od: "Stan_Z" <s...@g...pl>

    Skargę do RPO wysłać zwracając
    uwagę, na brak jednoznacznych rozwiązań prawnych w tym zakresie tworzy
    narusza konstytucje np.

    Art. 76.
    Władze publiczne chronią konsumentów, użytkowników i najemców przed
    działaniami zagrażającymi ich zdrowiu, prywatności i bezpieczeństwu oraz
    przed nieuczciwymi praktykami rynkowymi. Zakres tej ochrony określa ustawa.

    Takie działanie jest podobne do SPAMU dlatego zajrzyj tu
    http://lukasz.kozicki.pl/spam/prawo.html i przemyśl

    Stan_Z