  • 1. Data: 2010-07-16 20:42:51
    Temat: Majątek po ślubie - nieruchomości
    Od: "stereo" <s...@w...pl>

    Witam,
    mamy taką sytuację:
    - posiadam działkę budowlaną na której prowadzę budowę domu jednorodzinnego
    (gotowe ok. 30%)
    Teraz biorę ślub i póki co cały czas działka i budowa jest tylko i wyłącznie
    moja (na wypadek rozwodu i podziału majątku). Co jednakże gdy dalej będę
    prowadził budowę i skończę dom? Czy będzie się w razie rozwodu należało
    mojej żonie 70% / 2 = 35% tego domu (bo to już powstanie po ślubie)?

    Pomóżcie mi bo z kobietami nigdy nie wiesz.. o nie wiesz nie ;)

  • 2. Data: 2010-07-16 21:12:57
    Temat: Re: Majątek po ślubie - nieruchomości
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    stereo wrote:
> [...]
    > mojej żonie 70% / 2 = 35% tego domu (bo to już powstanie po ślubie)?
    >
    > Pomóżcie mi bo z kobietami nigdy nie wiesz.. o nie wiesz nie ;)

    ziemia twoja, wszystko co na niej twoje.
    i tak juz zostanie.

    Żonie co najwyzej moze sie zwrot kasy należeć, ale nie współwłasność chaty.

  • 3. Data: 2010-07-17 05:52:20
    Od: pwz <p...@o...eu>

    W dniu 2010-07-16 22:42, stereo pisze:
    > Witam,
    > mamy tak? sytuacje:
    > - posiadam dzia?ke budowlan? na której prowadze budowe domu jednorodzinnego
    > (gotowe ok. 30%)
    > Teraz biore ?lub i póki co ca?y czas dzia?ka i budowa jest tylko i wy??cznie
    > moja (na wypadek rozwodu i podzia?u maj?tku). Co jednak?e gdy dalej bede
    > prowadzi? budowe i skoncze dom? Czy bedzie sie w razie rozwodu nale?a?o
    > mojej ?onie 70% / 2 = 35% tego domu (bo to ju? powstanie po ?lubie)?
    >
    > Pomó?cie mi bo z kobietami nigdy nie wiesz.. o nie wiesz nie ;)

    Odpuść sobie ślub, skoro masz takie wątpliwości. Zawsze wszystko będzie
    tylko twoje. Po co się stresować?
    pwz

  • 4. Data: 2010-07-18 13:44:56
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Czy środki na dalszą budowę będą pochodziły z przestępstwa?

    -----

  • 5. Data: 2010-07-18 22:05:09
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    stereo pisze:

    > Pomóżcie mi bo z kobietami nigdy nie wiesz.. o nie wiesz nie ;)

    Nie żeń się :)

    --
    @2009 Johnson

  • 6. Data: 2010-07-18 22:07:01
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    ąćęłńóśźż pisze:

    > Czy środki na dalszą budowę będą pochodziły z przestępstwa?

    To jest bez znaczenia. Nawet w takim wypadku będą majątkiem wspólnym.

    Uchwała z dnia 29 czerwca 2010 r.(sygn. akt III CZP 42/10).
    Przedmioty majątkowe nabyte w czasie trwania wspólności ustawowej przez
    jednego z małżonków, uzyskane z przestępstwa, wchodzą w skład majątku
    wspólnego na podstawie art. 32 § 1 k.r.o.

    --
    @2009 Johnson

  • 7. Data: 2010-07-21 06:04:58
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Właśnie ma znaczenie.

    Bo jak on ukradnie, to jego żonie pozostanie połowa dorobku jako wspólność ustawowa
    na mocy KRO, a jemu zabiorą orzekając przepadek.
    Innymi słowy w świetle SN jak kraść, to tylko po ślubie i nic nie mówić żonie (bo
    jeśli wiedziała, to przepadło ;-))))

    -----

  • 8. Data: 2010-07-21 06:28:52
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    na mocy KRO, a jemu zabiorą orzekając przepadek.
    > Innymi słowy w świetle SN jak kraść, to tylko po ślubie i nic nie mówić żonie (bo

    Nie rozumiem tego co piszesz, ale to wszystko mi jedno.

    --
    @2009 Johnson

  • 9. Data: 2010-07-21 06:31:00
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    ąćęłńóśźż wrote:
> [...]
    na mocy KRO, a jemu zabiorą orzekając przepadek.
    > Innymi słowy w świetle SN jak kraść, to tylko po ślubie i nic nie mówić żonie (bo

    ale o szo chosi?

  • 10. Data: 2010-07-26 07:25:07
    Od: Tapatik <t...@b...spamu>

    Użytkownik stereo napisał:
> [...]
    > mojej żonie 70% / 2 = 35% tego domu (bo to już powstanie po ślubie)?
    >
    > Pomóżcie mi bo z kobietami nigdy nie wiesz.. o nie wiesz nie ;)

    Spisz przed ślubem intercyzę (czy jak to się fachowo nazywa).
    Piszę całkiem serio.

    --
    Pozdrawiam,
    Tapatik