    From: Dominik <D...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: MP3 - jeszcze raz
    Date: Wed, 16 Mar 2005 07:54:46 +0100

    Nowszy napisał(a):

    > 1) Czy zgodnie z obecnie obowiazujacym w Polsce prawem mam prawo
    > legalnie kupic plik z taka licencja a nastepnie zgrac go sobie do
    > formatu mp3 (ktory nie ma ograniczen). Na zasadzie 'na wlasny uzytek'
    > czy 'kopia zapasowa'
    >
    > 2) A co z plikami, ktore moge kupic z licencja na jedno odsluchanie
    > (jest tez taka mozliwosc) a nastepnie zgranie sobie tego pliku do mp3
    > i odsluchanie wielokrotne (tak jakbym zgrywal np z radia)

    Prawa autorskiego nie łamiesz- "dozwolony użytek osobisty".
    http://www.prawnik.net.pl/pwi/faq2.htm
    Ale jeśli ściągając jakiś plik wyrażasz zgodę na przestrzeganie
    postanowień jakiejś umowy, to takim postępowaniem możesz ją
    łamać.

    > 3) Czy jest formalnie roznica pomiedzy czynnosciami: "kupuje plik z
    > licencja i kopiuje go sobie sam do formatu mp3" a "kupuje plik z
    > licencja a nastepnie sciagam piracki plik mp3 z tym samym utworem"

    Formalnie (IMHO) jest duża, jeśli masz świadomość, że to mp3
    jest (lub prawdopodobnie jest) rozpowszechniane nielegalnie.

    > 4) W przypadku jesli ktorykolwiek z powyzszych procederow jest legalny
    > - czy jesli polski Sejm kiedys zmarzeje i zmieni ta ustawe to moje
    > legalne mp3 stalyby sie nielegalne?

    Z polskim sejmem nigdy nic nie wiadomo-
    vide: sugerowane poprawki do odliczania VAT od vanów.

    --
    Dominik (& kąpany)
    RP