  • Data: 2009-12-01 16:21:28
    Temat: Re: Lombard - korzystanie z zastawu
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 30 Nov 2009, rendziq wrote:

    > Witam
    >
    > Dziś znajomy odebrał aparat z lombardu. Po odpaleniu programu
    > odzyskującego skasowaną kartę pamięci okazało się, że ktoś (możliwe,
    > że pracownik lombardu) robił sobie zdjęcia za jego pomocą. Domyślam
    > się, że to bezprawne, ale pod co podpada

    No i tu mam pytanie: niby co jest bezprawnego?

    Jakby to był *komis*, to komisant rzeczywiście mógłby przekroczyć
    zakres dyspozycji dającego w komis.
    Ale:
    - to nie jest komis
    - sprzedawca nie twierdzi, że rzecz jest nowa i nieużywana
    - sprzedawca tę rzecz *kupił* poprzez "niewykupienie" przez
    wstawiającego w lombard, jego aparat, jego sprawa co z nim
    robi, mógł podarować dzieciom, móże sprzedać

    Jakie zarzuty proponujecie?

    > Na oko aparat jest sprawny, nic mu się nie stało, ale fakt, że go ktoś
    > używał jest niepokojący.

    Znaczy martwi Cię, że ktoś go używał przed wstawieniem do
    lombardu? ;)

    > Jakieś sugestie?

    Pytanie co Ci się nie podoba :D

    pzdr, Gotfryd