  • Data: 2003-07-03 07:42:49
    Temat: Re: Lojalka
    Od: "K" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > przede wszystkim jest to zabezpieczenie, ze jezeli zostaniesz zatrudniony,
    > przejdziesz dlugotrwale i kosztowne szkolenia, to nie zwolnisz sie "ot tak
    > sobie"
    > i nie pujdziesz wykorzystywac swoja wiedze dla innego pracodawcy.
    > praktyka ta jest stosowana, i owszem, jest legalna.
    > jednak takowa umowa, musi jasno mowic, iz w przypadku rozwiazania
    > umowy o prace przez pracodawce - odstepuje on od w/w zadoscuczynienia.

    No tak, ale nie chodzilo mi o sama lojalke (doskonale rozumiem, że szkolenie
    pracownika jest dla firmy inwestycją i w ten sposob zabezpiecza sie przed
    strata)- podpisalbym ja bez wahania, gdyby nie odsetki o ktorych
    wspomnialem. Wychodzi na to, ze firma w przypadku mojego odejscia chce
    zarobic na tym (a nie tylko nie stracic). Czy to oznacza, ze firma moglaby
    dac mi do podpisania lojalke, w ktorej napisane byloby, ze jesli odejde nie
    przepracowawszy 10 lat, to zwroce 5-krotnosc sumy szkolenia...