    Date: Wed, 21 Jun 2006 19:09:38 +0200
    From: Slawek <s...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: "Lojalka"

    stern napisał(a):

    > skoro cię wyszkolili, to nic dziwnego chyba

    Nie chcialbym byc opryskliwy ale wybacz, nie poszukuje doradcy moralnego
    ale porady prawnej. Dlatego pytam na pl.soc.prawo a nie pl.soc.kosciol
    Zapytales czy moim zdaniem firmie sie nie nalezy zwrot kosztow? Otoz
    moim zdaniem nie, poniewaz szkolenie ktore przeszedlem dotyczylo
    oprogramowania ktore znalem dosc dobrze jako ze w tej dziedzinie mam juz
    kilkuletnie doswiadczenie.
    Szkolenie dotyczylo oprogramowania ktorym posluguje sie w pracy na
    codzien od lat. Byc moze mlodszym pracownikom bylo ono potrzebne, ja
    natomiast nie dowiedzielm sie zbyt wiele. Zostalem natomiast uwiazany i
    taki wlasnie byl zamysl firmy w zwiazku z masowymi ucieczkami
    pracownikow (glownie z powodu wysokosci pensji)
    Merytorycznie szkolenie nie przynioslo mi zadnych korzysci. To tyle w
    kwestiach moralnych.
    Pozwole wiec sobie ponowic pytanie.. jak w takim przypadku wyglada moja
    sytuacja w swietle prawa? czy firma ma prawo zadac zwrotu kosztow
    poniesionych na "szkolenie" Czy mam mozliwosc odwolania sie do jakiegos
    przepisu? Pewna osoba dyskretnie dala mi do zrozumienia ze "nie mam
    zadnych zobowiazan wobec firmy" domyslam sie wiec ze jest jakis paragraf
    na moja sytuacje. Podobno zwiazany wlasnie z tym ze temat szkolenia
    pokrywał sie z zakresem moich obowiazkow sluzbowych
    Prosze o porade.
    Pozdrawiam
    Slawek