  • 1. Data: 2004-04-25 15:35:02
    Temat: Limit wywozu papierosow z polski do innych panstw uniii
    Od: "Green" <d...@a...pl>

    zmieni sie, czy pozostanie ten sam??

    gdzie szukac informacji??

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-04-25 22:38:09
    Od: "Alex Bastek" <a...@g...at>

    Przykładowo, przewożone towary uznaje się za do użytku osobistego jeżeli nie
    przekraczają ilości:
    . 800 papierosów,
    . 200 cygar,
    . 1 kg tytoniu,
    . 10 litrów spirytusu,
    . 20 litrów wina ze zwiększoną zawartością alkoholu (np. sherry, porto),
    . 90 litrów wina (w tym maksymalnie 60 litrów wina musującego),
    . 110 litrów piwa.

    --> http://www.botschaftrp.at/homepage/komunikaty/2004_P
    L_nach_EU_pl.htm -->
    Punkt7 ZAKUPY

  • 3. Data: 2004-04-26 07:04:37
    Od: "andrzej" <b...@o...pl>

    http://www.sg.gov.pl/poradnik/index.asp?id=17&roz=11
    4

  • 4. Data: 2004-04-26 08:57:14
    Od: Milamber <m...@w...pl>

> [...]
    > . 20 litrów wina ze zwiększoną zawartością alkoholu (np. sherry, porto),
    > . 90 litrów wina (w tym maksymalnie 60 litrów wina musującego),

    Niestety już kombinują (Niemcy) by mozna było wwozić do 2008 roku tylko 200
    sztuk papierosów. Dla terenu przygranicznego jeszcze mniej. Alkohol bez
    ograniczeń. Wiadomo bo trunki to się z tamtąd wywozi a nie wwozi...

  • 5. Data: 2004-04-26 09:22:02
    Od: Maria Ossowska <m...@a...pl>

    Milamber wrote:

    > Niestety już kombinują (Niemcy) by mozna było wwozić do 2008 roku tylko
    > 200 sztuk papierosów. Dla terenu przygranicznego jeszcze mniej. Alkohol
    > bez ograniczeń. Wiadomo bo trunki to się z tamtąd wywozi a nie wwozi...

    A orientujesz się jak to się ma do traktatowej swobody przepływu towarów?
    Czy w traktacie akcesyjnym były zastrzeżenia co do ograniczenia przywozu
    towarów wyłącznie do użytku osobistego w takich ilościach?

    Pozdrawiam,
    Marysia

  • 6. Data: 2004-04-26 09:22:11
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Milamber napisał:
    > Niestety już kombinują (Niemcy) by mozna było wwozić do 2008 roku tylko 200
    > sztuk papierosów. Dla terenu przygranicznego jeszcze mniej. Alkohol bez
    > ograniczeń. Wiadomo bo trunki to się z tamtąd wywozi a nie wwozi...

    Musieliby to narzucić całej Unii.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.elita.pl/arek

  • 7. Data: 2004-04-26 11:30:02
    Od: "TB" <t...@n...pl>

    Użytkownik "Green" <d...@a...pl> napisał w wiadomości
    > zmieni sie, czy pozostanie ten sam??
    >
    > gdzie szukac informacji??
    >
    > pozdrawiam

    I sami sobie odpowiedzieliście dlaczego papierosy znacznie zdrożeją.
    TB

  • 8. Data: 2004-04-26 20:00:52
    Od: "Green" <d...@a...pl>

    dzieki

    pozdrawiam

    drgrin

  • 9. Data: 2004-04-27 14:59:58
    Od: "Marcin 'Radmar' Wasilewski" <r...@o...pl>

    Użytkownik "andrzej" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
    > http://www.sg.gov.pl/poradnik/index.asp?id=17&roz=11
    4

    "Od dnia akcesji RP do Unii Europejskiej znikną granice celne. Oznacza to
    zniesienie limitów ilości zakupionych i przewożonych towarów, ale tylko pod
    warunkiem, że będą służyły do użytku osobistego i nie będą odsprzedawane.
    Handel oraz odstępowanie towarów stanowi naruszenie prawa i zagrożone jest
    karą - konfiskatą towaru i pojazdu, którym towar był przewożony"

    Czy dobrze rozumiem, że jeśli kupię sobię poza granicami RP, np. 300
    filmów fotograficznych, to ktoś może się na granicy przyssać że jest to
    ilość wskazująca, że filmy są przeznaczone na handel, a co za tym idzie mogą
    je skonfiskować? Czy też najpierw oni będą musieli udowodnić, że towar chcę
    sprzedać, a nie wykorzystać samodzielnie?

    --
    Marcin "Radmar" Wasilewski
    http://www.ostbahn.net