    From: Marcin Debowski <a...@n...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Licencja na windowsa kupiona na Allegro
    Date: Fri, 15 Nov 2002 09:20:39 +0800
    <3...@a...pl> <f...@4...com>
    <3...@e...pl> <v...@4...com>
    <o...@z...router>
    <f...@4...com>
    <n...@z...router>
    <d...@4...com> <v...@z...router>
    <3...@4...com>
    <6...@z...router>
    <1...@4...com>

    In article <1...@4...com>, Tristan Alder wrote:

    > Ja słyszałem, od jakiegoś przedstawiciela wytwórni. I to ma sens...

    No ja tego sensu nie widzę bo jeszcze nie słyszałem aby ktokolwiek sobie
    kupił kasetę w intencji o której mówisz powyżej :) A na sens, nazwijmy to
    obiektywny, jestem najwyraźniej ślepy.

    > hmm.. Za czasów winylu nie było nagrań na kasetach...

    Kpisz czy o drogę pytasz? :) Sama kaseta zostala wynaleziona gdzieś w
    połowie lat 60tych. CD ujrzał światło dzinne w 1982. Z grubsza w tym
    czasie kaseta przeżywała swoją największą popularność.

    > Dla dlaczego Ty wciąż o tych kosztach produkcji? Koszt produkcji może
    > być identyczny i w ogóle. Nigdzie nie wspominam o koszcie produkcji!

    No Ty nie, ja wspominam. Póki jest różnica w kosztach produkcji należy to
    rozpatrywać, chyba że uznamy że jest to czynnik w ogóle pomijalny
    przy sprzedaży danego dbra. W tandemie pf126/ferrari, niewątpliwie nie
    jest. Poza tym, nieadekwatność tego przykładu polega również na tym, że
    jest tu miażdżąca dysproporcja pomiędzy ilością dostępnych ferrari a
    f126p. Można wręcz mówić o Ferrari jako o czymś unikatowym. Takiej
    dysproporcji nie ma w układzie DVD/VHS.

    > Ferrari jest droższe, bo ma lepszą jakość, bo jest przeznaczone na

    Ta jakość wynika z kosztów produkcji włączając w to koszty badań. Cena zaś
    wynika z faktu że tych Ferrari za dużo nie jeździ. DVD jeździ co
    najmniej tyle ile VHS.

    > rynek bogatszy, a jego tańszy odpowiednik -- Fiat 126p na rynek
    > biedniejszy, mniej wymagający.

    No, odpowiednikiem to bym tego nie nazwał :)

    > A co ma środa do tego? W środy nie podciąga? :-) Dzień amnestii? :-)

    Wtorek jest dniem pozwów AB. Co prawda z tego co widzę dotyczy to pozwów z
    powództwa cywilnego, ale nigdy nie można mieć tej pewności.

    > Wiem, ale i tak nikt poza nami trzema nie czyta tego wątku, tylko
    > radośnie ignorują :-)

    No to se jeszcze ulżę.

    --
    Marcin