    From: "azz" <a...@c...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Licencja na oprogramowanie
    Date: Sat, 3 Jan 2004 23:43:54 +0100

    > Ciekawe :)

    Rzeczywiście, bardzo ciekawe. Do tej pory zdążyłem aktywować parę Windowsów
    XP po wymianie płyty. Dzwoniłem do MS, mówiłem konsultantowi że potrzebuję
    aktywować produkt bo komputer jest po wymianie płyty, prosili mnie o
    numerki, dostawałem od nich inne numerki i było po sprawie. Naprawdę nie
    miałem z tym nigdy problemów.

    > Dokładnie tak :)

    Jeszcze ciekawsze: kiedyś pytałem na jakiejś infolinii MS jak to z tym jest
    i konsultantka mi powiedziała że "jakakolwiek część musi zostać w
    komputerze". Licencję OEM traci się np w przypadku kiedy komputer się spali
    (bo wtedy żadna część komputera nie ocalała), dokładnie takie informacje
    dostałem od konsultantki. Wspomniała też, że licencja OEM dopuszcza upgrade
    sprzętu. Rozmowa z konsultantką odbyła się jeśli dobrze pamiętam chyba z 1,5
    roku temu. Nie wiem, może coś się zmieniło, ale naprawdę, przy zmianie płyt
    głównych MS aktywował produkt i nie mówili o żadnym złamaniu warunków
    licencji.

    to chyba wyklucza to co napisałem wyżej.

    - pozdr., azz