  • Data: 2004-10-26 10:45:33
    Temat: Re: Licencja i czas używania programu
    Od: "xmarcel" <x...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Free" <x...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:cljv6a$npi$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Art. 66.
    > 1. Umowa licencyjna uprawnia do korzystania z utworu w okresie pięciu
    > lat na terytorium państwa, w którym licencjobiorca ma swoją siedzibę,
    > chyba że w umowie postanowiono inaczej.
    > 2. Po upływie terminu, o którym mowa w ust. 1, prawo uzyskane na
    > podstawie umowy licencyjnej wygasa.
    >
    > Co Ty na to ?

    imho artykul ten dodyczy relacji pomiedzy wlascicielem praw majatkowych
    a wydawca dziela tzn. osoby, ktora tworzy egzemplerze w celu
    sprzedazy/rozpowszechniania.

    tak przypuszczam, poniewaz, rzecz (muzyke, program, ksiazke itp) ktora
    kupuje konsument ustawodawca w tekscie ustawy wyraznie nazywa
    _egzemplarzem_utworu_

    > Kupując program dostajesz licencję, czyli prawo do korzystania z
    > programu,

    mi sie jednak wydaje, ze ustawodawca, mowiac LICENCJA ma na mysli cos
    nieco innego niz LICENCJA NA UZYTKOWANIE PROGRAMU KOMPUTEROWEGO
    opracowana przez wydawce programu

    pozdrawiam