  • 11. Data: 2004-07-16 13:15:22
    Temat: Re: Licencja, UE
    Od: Falkenstein <f...@p...fm>

    Dnia Fri, 16 Jul 2004 14:17:40 +0200, Arek <a...@e...net> napisał:

    > Dnia 2004-07-16 14:08, Michal Bien rzecze:
    >
    > Potwierdzasz, czy mówisz to z przekąsem?

    > Pozwałem już M$,

    Na jakim etapie jest postepowanie?
    Opłaciłeś wpis?
    Sygnatura sprawy?

    --
    Falkenstein
    Sprawiedliwość jest podobno najwyższym dobrem Rzeczypospolitej

  • 12. Data: 2004-07-16 16:10:45
    Od: "Pond" <j...@g...pl>

    > PS:
    > JAk zwykle przy oprogramowaniu i firmach wynikla sprawa faktur i twierdzen
    > ze faktura VAT jest bezwzglednie koniecznym elementem nabycia praw do
    > uzywania programu przez przedsiebiorcow. Jakas nowa forma czynnosci
    > prawnych czy co? ;> Bleh, to juz staje sie nudne.

    Co???
    Czyli firma nie może kupić programu od niepłatnika VAT? ;)
    Kto tak powiedział?

    Pozdrawiam

  • 13. Data: 2004-07-16 18:35:36
    Od: Michal Bien <m...@w...uw.edu.pl>

    Pond <j...@g...pl> wrote:

    > Co???
    > Czyli firma nie może kupić programu od niepłatnika VAT? ;)

    No wlasnie. Stary przesad ale jary :/
    To sie chyba wzielo z roznych kontroli gdzie kontrolerzy nie wiadomo na
    jakiej podstawie wymagali faktur na oprogramowanie i nie chcieli uzanawc
    np: licencji na programy kupione przez siec. Jak widac zyje to wlasnym
    zyciem :/

    > Kto tak powiedział?

    NP: oficjalna ostrona Ritlabs w PL:

    http://www.thebat.pl/index.php?artc=284

    "Reasumujac: legalny TB! z krażka "Eksperta" w firmie wymaga bezwzględnie
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    posiadania faktury VAT z kiosku wraz z oryginalym egzemplarzem "Eksperta"
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    i jego CD-ROMem..."

    Z podkresleniem osmielam sie nie zgodzic.

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    mailto:m...@m...uw.edu.pl

  • 14. Data: 2004-07-16 18:48:51
    Od: Michal Bien <m...@w...uw.edu.pl>

    Arek <a...@e...net> wrote:

    > Potwierdzasz, czy mówisz to z przekąsem?

    Heh, zapomnialem o emotkikonach - mialo byc " ;> " na koncu...

    > Pozwałem już M$,

    To przylacze sie do prosby o podanie stanu sprawy, sygnatury itp.

    > poszedł także wniosek do UOKiK o wszczęście
    > postępowania przeciw M$ z powodu naruszania zbiorowych interesów
    > klientów. Jak nie wierzysz zadzwoń sobie do nich (22) 55 60 108

    Nie, dziekuje - wystarczajaco najadlem sie strachu zdajac u
    Banasinskiego administracyjne gospodarcze na IV roku [mily facet ale pila
    straszna] ;)
    Jesli nadales bieg sprawie to dostales pewnie odpowiedz/
    potwierdzenie. Wstaw to na www to ludzie uwierza. No chyba ze to tylko
    czcze slowa...

    > Jest orzeczenie NSA. Mówi to samo

    AFAIK dotyczylo ono kwestii podatkowych i ma sie nijak do prolemu.
    Poniwnie prosba o url jesli twierdzisz inaczej.

    > Nie wiem skąd masz takie informacje.

    Mnie tam jeszcze kontrola nie zaszczycila i opieram sie na tym co
    pisali ludzie majacy ta watpliwa przyjemnosc oraz prasa. Sam jestem
    zywotnie zainteresowany bo mam w domu 2 OEMy nabyte od osob fizycznych
    ze sprzetem [zafoliowane, nigdy nie uzywane] a nie ordynarne odsprzedanie
    wczesniej uzywanego OEM bez sprzetu.

    > Osobiście rozmawiałem z adwokatem reprezentującym M$ i wyraźnie
    > powiedział, że NIGDY nie ścigali i nie będą ścigać ludzi używających
    > OEMów, nawet bez sprzętu.

    roche to dziwne w zestawieniu z tym co podaje infolinia MS oraz
    MS na swoich stronach w FAQ. MAsz na to jakies potwierdzenie?

    > W dodatku OEM nawet jeśliby przyjąć stanowisko M$ jest programem
    > nielegalnie używanym, a NIE pirackim.

    Ja to wiem, ale nie zmienia to faktu ze nie jestes uprawniony do
    uzywania i teoretycznie powinno sie usunac kopie a nosniki zwrocic do
    producenta [nie wiem czy to sie komus w praktyce udalo].

    > To NIE JEST pirat i prokuratorze/policji czy jakiejkolwiek innym rządowym
    > kontrolerom nic do tego.

    No nie wiem - brzmienie art. 278 par 2 KK moze byc interpretowane
    roznorako. Co prawda traktowaie tak OEM byloby wbrew zdrowemu rozsadkowi
    ale nie ma sie gwarancji ze nie trafi sie na prokuatora uwazajacego inaczej
    - wszak licencja OEM MS wprost odmawia zgody na uzywanie programu w
    powyzszych okolicznosciach [OEM bez sprzetu].

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    mailto:m...@m...uw.edu.pl

  • 15. Data: 2004-07-16 22:12:47
    Od: Arek <a...@e...net>

    Dnia 2004-07-16 20:48, Michal Bien rzecze:
    >Heh, zapomnialem o emotkikonach - mialo byc " ;> " na koncu...

    Nadal nie wiem czy potwierdzasz czy nie.
    Ale jeśli nie to wg Ciebie wszyscy biznesmenie - co tam biznesmeni,
    także politycy, prezydenci itp. - są kryminalistami bo przekraczają
    granice Unii z programami.
    Zaiste - takiego absurdu nawet Kafka by nie wymyślił.

    > Jesli nadales bieg sprawie to dostales pewnie odpowiedz/
    > potwierdzenie. Wstaw to na www to ludzie uwierza. No chyba ze to tylko
    > czcze slowa...

    Mam gdzieś czy ludzie uwierzą czy nie. Kto zechce to sobie sprawdzi,
    nie mam zamiaru ruszać palcem w stronę niewiernych Tomaszy.

    > AFAIK dotyczylo ono kwestii podatkowych i ma sie nijak do prolemu.
    > Poniwnie prosba o url jesli twierdzisz inaczej.

    Było w sprawie podatkowej, ale dotyczyło także rozwiązania problemu kiedy
    jest sprzedaż egzemplarza programu a kiedy udzielenie licencji.

    > troche to dziwne w zestawieniu z tym co podaje infolinia MS oraz
    > MS na swoich stronach w FAQ. MAsz na to jakies potwierdzenie?

    Oczywiście. Nagranie tej rozmowy.

    > No nie wiem - brzmienie art. 278 par 2 KK moze byc interpretowane
    > roznorako. Co prawda traktowaie tak OEM byloby wbrew zdrowemu rozsadkowi

    No ale tu znowu wkraczamy w sferę absurdów.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.losowania.net

  • 16. Data: 2004-07-17 13:37:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 16 Jul 2004, Michal Bien wrote:
    [...]
    >+ JAk zwykle przy oprogramowaniu i firmach wynikla sprawa faktur i twierdzen
    >+ ze faktura VAT jest bezwzglednie koniecznym elementem nabycia praw do
    >+ uzywania programu przez przedsiebiorcow.

    Tak przy okazji - wynikałoby z tego że licencja może uchylić tak na
    oko pół Kodeksu Cywilnego, czyli nabycie drogą spadku, darowizny,
    przejęcia/zmiany formy prawnej przedsiębiorstwa...
    Drugie pół już uchylono w ustawie "o prawach" (najem, dzierżawa,
    uzyczenie...) ;>

    >+ Jakas nowa forma czynnosci
    >+ prawnych czy co? ;>

    :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 17. Data: 2004-07-17 13:43:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 15 Jul 2004, Falkenstein wrote:

> [...]
    > +
    > + > Dnia 2004-07-15 17:36, Pond rzecze:
    > + > > Program został wyprodukowany w 1999r.
    > + > > W licencji jest napisane, że może być użytkowany na terenie UE.
    > + > > Czy może być użytkowany w Polsce?
    > + >
    > + > Możesz używać.
    > + > Nawet w Chinach.
    > +
    > + Bo klikniecie "akceptuję warunki umowy licencyjnej" to nie jest oświadczenie
    > + woli tylko oświadczenie zniewolenia bo warunki użytkownikowi nie odpowiadają

    ...a może:
    +++
    Art. 5. Przepisy ustawy stosuje się do utworów:
    [...]
    4) które są chronione na podstawie umów międzynarodowych, w zakresie,
    w jakim ich ochrona wynika z tych umów.
    ---

    ...czyli albo w Chinach też jest chroniony (tak jak w .pl) i można
    używać na tych samych warunkach co w .pl albo nie jest chroniony
    i polskiemu prawu nic do tego co robi z programem w Chinach ;) ?
    (znaczy *jak wróci* to nie będzie podstaw żeby go ścigać albo
    poddać extradycji za łamanie potencjalnych chińskich [nie znam !]
    praw autorskich] !!)

    A co do Europy.... to chyba:
    +++

    Art. 51.
    3. Wprowadzenie do obrotu oryginału albo egzemplarza utworu na terytorium
    Europejskiego Obszaru Gospodarczego wyczerpuje prawo do zezwalania na
    dalszy obrót takim egzemplarzem na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
    z wyjątkiem jego najmu lub użyczenia.
    ---

    ...czy nie ?

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 18. Data: 2004-07-18 09:28:15
    Od: poreba <d...@p...com>

    Michal Bien <m...@w...uw.edu.pl> niebacznie popelnil

    > nie chcieli uzanawc np: licencji na programy kupione przez siec.
    > Jak widac zyje to wlasnym zyciem :/
    > NP: oficjalna ostrona Ritlabs w PL:
    > http://www.thebat.pl/index.php?artc=284

    Ta witryna _nie_ jest oficjalną stroną RitLabs
    a świetną stroną polskich _użytkowników_ tego świetnego programu.

    > "Reasumujac: legalny TB! z krażka "Eksperta" w firmie wymaga
    > bezwzględnie posiadania faktury VAT z kiosku wraz z
    > oryginalym egzemplarzem "Eksperta" i jego CD-ROMem..."
    >
    > Z podkresleniem osmielam sie nie zgodzic.

    Podobnie jak autorzy strony www.thebat.pl, którzy
    _przytoczyli_ jedynie interpretację podaną przez wydawcę
    gazety, z jaką ostatnio ukazał się TB! - z pełną licencją Polecam!

    --
    pozdro
    poreba