  • Data: 2008-12-09 23:11:18
    Temat: Re: Lekarka miała prawo odmówić?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "przypadek" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:f3c4112f-909b-4bcc-8ed4-c5653511276f@w1g2000prk
    .googlegroups.com...
    > Robert, a czytałeś co sama policja pisze o zdarzeniu na swoich stronach?

    Nie, oczywiście moja wypowiedź odnosiła się do artykułu. Po lekturze
    wypowiedzi rzecznik wiem jeszcze mniej, niż przed. Jeśli badanie krwi miało
    na celu ustalenie sposobu leczenia policjantów, to racje miałaby ewidentnie
    lekarka. Ale trudno byłoby mówić o utrudnianiu przez nią postępowania
    przygotowawczego, a pod taki zarzutem ją zatrzymano. No to mamy zagadkę.
    Nie będę wymyślał możliwości, bo kilka jednak jest. W każdym razie by
    zatrzymanie i zarzuty były uzasadnione badanie, którego wykonania odmówiła
    musiałoby być związane z procesem.

    Uważam, że co do zasady zbadanie trzeźwości napastników czy ewentualnego
    zarażenia ich chorobami zakaźnymi mogło być uzasadnione koniecznością
    procesową, bowiem jeśli chory na AIDS kogoś pogryzie, to mamy dodatkowy
    zarzut z art. 156§1 kk w zw. z ar. 224§3 kk. Bez tej okoliczności zostaje
    224§2 kk.

    Z tym, że teraz w świetle tych dwóch wypowiedzi, to ja już nie wiem, w
    jakim trybie to badanie zlecano. Lekarka w artykule się obciąża. Policja
    nic o tym nie pisze.

    Pewnie ktoś kiedyś to wyjaśni :-)