    From: "xmarcel" <x...@b...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Legitymacja w zastaw
    Date: Thu, 12 Feb 2004 17:46:29 +0100
    Sender: 3...@a...lublin.pl.invalid

    Uzytkownik "Ernest" <e...@N...pl> napisal w wiadomosci
    news:c0ft6f$nha$1@inews.gazeta.pl...

    > Moje pytanie dotyczy zwyczaju zabierania legitymacji studenckiej w
    > zastaw od osob odwiedzajacych mieszkancow akademikow. Po pierwsze -
    czy
    > portier ma prawo, aby zadac zostawienia dokumentu na portierni na czas
    > odwiedzin

    tak

    > Po drugie - wynikajace troche z pierwszego - czy administracja
    akademika
    > ma prawo zadac kary finansowej za nieodebranie legitymacji

    to niejest kara, tylko oplata

    - zostala ona
    > zapomniana i przelezala na portierni cala noc, co zostalo uznane za
    > waletowanie (ktorym nie bylo - osoba posadzona o to moze udowodnic, ze
    > ma mieszkanie w innym akademiku, 5 minut drogi od omawianego, wiec nie
    > musi uciekac sie do waletowania).

    w takim wypadku udaj sie do kierownika akademika i wytlumacz, powinno
    poskutkowac

    Prosilbym o jakis konkretny przepis, ktory mowi
    > albo o bezprawnosci kary, albo o jej slusznosci.

    regulamin domow studenckich podpisany przez rektora albo prorektora ds.
    studenckich
    w wiekszosci znanych mi przypadkow regolaminy roznych uczelni niewiele
    sie roznia od siebie

    pozdro