  • 11. Data: 2003-10-23 13:44:00
    Temat: Re: Legalny linux w firmie???
    Od: poreba <d...@p...com>

    "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl> popełnił 21 paź 2003 na pl.soc.prawo
    utwór news:bn3p01.1r0.1@p.i.k.i:

    > http://www.linux.pl/?id=article&kategoria=8&show=26
    > Nie musisz mieć żadnej licencji. Linux i Solaris są
    > *darmowymi* systemami co niektórym nie jest "na rękę".
    Jesteś w błędzie - na linuksa TRZEBA mieć licencję!!!
    Są programy "za darmo" (np. freeware) i "za darmo" można ich
    używać właśnie na podstawie licencji.
    Jaka to licencja na linuksa to zapewne doczytasz
    jak przejrzysz coś pod podanymi przez Ciebie linkami.

    --
    pozdro
    poreba

  • 12. Data: 2003-10-23 19:55:57
    Od: Piotr 'Gerard' Machej <g...@a...eu.org>

    Użytkownik poreba <d...@p...com> napisał:
    > Jesteś w błędzie - na linuksa TRZEBA mieć licencję!!!

    Jest ona dołączona. Ale nie w takiej formie, jak w przypadku
    Windows - czyli nie ma żadnych dodatkowych kartek papieru,
    hologramów i innych takich. Po prostu treść licencji jest
    zawarta w kodzie programu lub dołączona w osobnym pliku.
    I o to chyba chodziło Twojemu przedpiścy :)

    > Jaka to licencja na linuksa to zapewne doczytasz
    > jak przejrzysz coś pod podanymi przez Ciebie linkami.

    Proponuję też przeczytać jej treść i często zadawane
    pytania (FAQ) dotyczące tej licencji. Wszystko jest na
    podstronach serwisu http://www.gnu.org (również tłumaczenie
    licencji na język polski).

    Pozdrawiam,
    Gerard

  • 13. Data: 2003-10-23 20:20:03
    Od: Cyb <c...@p...onet.pl_niespamuj>

    >Martwie sie tym bo poszli takze do domu kolegi, zabrali mi z tysiac filmow
    >na CD, mp3, itd. Ja tego nei mam ale nawet do linuxa sie doczepili. Czy
    >majac firme musze miec na niego jakies dokumenty czy cos takiego???

    rada na zalatwienie sprawy licencji, jak rowniez "darmowosci" i
    wynikajacego z tego podatku:
    idz do najblizszego sklepu i kup gazete, do ktorej jest zalaczony
    linux z dystrybucja ktorej uzywasz (kup na firme).

    masz zalatwiona kwestie legalnosci: kupiles linuxa wraz z gazeta na
    firme, a licencja mowi ze mozesz sobie uzywac do woli.
    oraz masz zalatwiona kwestie darmowosci i wynikajacego z tego podatku:
    nie wziales za darmo, a zaplaciles za niego (pewnie cie wyjdzie ze
    20pln ;-)

    wiec z zadnej strony nie mozna ruszyc linuxa ktory masz w firmie ;-)

    za glupie 20pln bedzies zmial spokojny sen, chyba warto?

    pozdrawiam,
    Cyb