    From: Maciek <m...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Legalnosc blokady informacji o infekcjach szpitalnych
    Date: Thu, 16 May 2013 22:01:41 +0200

    W dniu 2013-05-16 17:30, c...@p...onet.pl pisze:
    > Odprowadzalem pacjenta z mojej rodziny, do szpitala w Warszawie przy
    ul.Stepinskiej.
    > Jak znalazlem sie z nim na sali, lekarze zaczeli krzyczec zebym wyszedl,
    > bo panuje infekcja i osoby postronne maja zakaz wstepu do odwolania.
    > Wyszedlem, ale poniewaz moglem zdazyc podlapac infekcje, poprosilem
    > o informacje, czego moge sie ewentualnie spodziewac, na jakie objawy uwazac?
    > Odmowiono mi jakiejkolwiek informacji tlumaczac sie zakazem dyrekcji.
    > Czy takie zatajanie informacji jest zgodne z prawem?
    Trafiłeś na pierwszą władzę w szpitalu, czyli salowe, albo pielęgniarki.
    One muszą pokazać kto tu rządzi, gdzie Twoje miejsce, a że nie mają
    prawa załatwić Cię gazem, rzucić na maskę itp., więc muszą bardziej
    wysilać wyobraźnię, no i głośniej piłować ryja. Jeśli jesteś pacjentem
    pomaga złożenie skargi do odpowiedniego rzecznika, NFZ, z informacją dla
    dyrekcji szpitala. Niestety nie pomaga natychmiastowo.

    Maciek