  • Data: 2005-02-12 00:05:29
    Temat: Re: Legalnosc Windows?
    Od: Michal Bien <m...@w...uw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    januszek <j...@p...irc.pl> wrote:

    > O ile pamietam to art 67 ustawy o prawie autorskim okresla takie
    > prawo: "5. Umowa licencyjna wylaczna wymaga zachowania formy pisemnej
    > pod rygorem niewaznosci".

    1. Od dawna walkowany problem - czy mamy do czyninia licencencja w
    rozumieniu prawa autorskiego czy tez nie stypizowana umowa o uzywanie
    oprogramowanai - umowa o charakterze masowym, dotyczaca w duzej mierze
    obrotu konsumenckiego i tym samym z natury odrebna od przedmiotu regulacji
    prawa autorskiego, skupiajacego sie na ochronie majatkowych praw tworcy
    w przypadkach pierwotnego przenoszenia uprawnien.

    2. Nawet przy zalozeniu ze jest to licencja - to co zacytowales jest
    kompletnie chybione w tym przypadku. Nie tworzysz licencji, a przenoscisz
    prawo w drodze cesji przy umowach o jakich tu piszemy.

    > tym przypadku taka forma pisemna bylaby np faktura.

    Jezu, nich ktos inny Ci to wytlumaczy, bo ja juz nie mam sily
    i cierpliwosci :/

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    mailto:m...@m...uw.edu.pl