    From: Czarek Gorzeński <c...@s...art.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Legalne oprogramowanie
    Date: Tue, 24 Jun 2003 23:14:55 +0200

    Gotfryd Smolik news wrote:
    > Weź i przeczytaj licencję. *My* nie wiemy jak się z autorem umawiałeś ;)
    > Przykładowo:
    > - Windows Commander - "Personal license" (mam taką, a co), czyli
    > przywiązana "do osoby" a nie "do komputera", włącznie z objaśnieniem:
    > "Therefore you need only one licence for a port connection between two
    > computers"

    Licencja multi-user Total Commandera (nowa nazwa Windows Commandera,
    zmieniona ze względu na problemy licencyjne ze słowem "Windows" w
    nazwie) jest jeszcze ciekawsza.

    "Additional licences (multi-user licences)

    Additional licences allow an institution, company or school to install
    the program on multiple computers or on a server. It must be guaranteed
    that the program does not run on more machines at the same time than
    there are licences purchased. All licences are issued to the same
    (company) name, which appears in the program's title bar. (...) Each
    additional licence also allows a single user to use the program at home."

    Zdarzają się tez programy licencjonowane na ilość procesorów
    zainstalowanych w maszynie (chociażby Windowsy serii NT), czy takie, do
    których trzeba osobno dokupić klienckie licencje dostępowe CAL. Do
    wyboru w wersji "na maszynę" albo "na nazwanego użytkownika".

    A możliwości rzeczywiście jest jeszcze sporo więcej, więc trzeba poczytać.

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński