    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Sat, 26 Oct 2013 14:37:19 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Kwota zwolnienia od podatku (rodzic-dziecko)

    On Fri, 25 Oct 2013, Adam Klobukowski wrote:

    > W tej chwili nie ma limitów przy pierwszym stopniu pokrewieństwa,

    Właśnie piszesz, że są.
    Do limitu "nic nie trzeba".

    > tylko trzeba złożyć odpowiednią deklarację do ZUS o przekazanej kwocie.

    :) (ZUS)

    Ale po złożeniu deklaracji są cyrki - już nie wiem, czy rozważano
    na .podatki czy tu, ale z litery przepisu wychodzi, że każda
    KOLEJNA darowizna musi być "opapierkowana".
    I co gorsza brak papierka "działa wstecz".
    Literalnie wystarczy udowodnić, że po skorzystaniu ze zwolnienia
    obdarowany dostał JESZCZE (później) guzik sztuk jedna, i (tak
    wyszło z dyskusji) jest to podstawa do obłożenia podatkiem
    od sumy WSZYSTKICH (łapiących się w okres 5 lat minus limit
    zwolnienia) darowizn.

    Ppp.osłowie wykazali się czujnością, głosując za wadliwą
    logicznie ustawą... (a co najmniej nie dość jednoznaczną)

    pzdr, Gotfryd