  • 1. Data: 2002-04-10 22:52:10
    Temat: Kwestia wypłaty odszkodowania - pytanie teoretyczne
    Od: "Marcus" <m...@i...pl>

    Hi!

    Powiedzmy że ktoś kupuje samochód. Na zarejestrowanie umowy kupna-sprzedaży
    w US ma zdaje się 30 dni i chyba tyle samo ważna jest polisa ubezp.
    poprzedniego właściciela (poprawcie mnie jeśli się mylę). Powiedzmy, że nowy
    właściciel nie zarejestruje na czas umowy. Żadna kontrola drogowa niczego
    się nie dopatrzy, bo delikwent wg dokumentów które pokazuje jeździ cudzym
    samochodem a OC poprzednika może być ważne jeszcze kilka miesięcy.
    Co będzie jeśli np. po 2 miesiącach ten nowy spowoduje wypadek? Skoro sam
    nie ubezpieczył jeszcze samochodu, to w danych tow. ubezp. stara polisa jest
    ciągle ważna. Czy w takim przypadku poszkodowany przez niego otrzyma
    odszkodowanie? Jeśli tak, to czy z OC poprzedniego właściciela nie
    przerejestrowanego samochodu?

    Marcus

  • 2. Data: 2002-04-11 07:11:34
    Od: "Artist" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcus" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Co będzie jeśli np. po 2 miesiącach ten nowy spowoduje wypadek? Skoro sam
    > nie ubezpieczył jeszcze samochodu, to w danych tow. ubezp. stara polisa

    Z tego co mi wiadomo:

    >Czy w takim przypadku poszkodowany przez niego otrzyma odszkodowanie?
    - oczywiście że tak, nawet w przypadku gdy by w ogóle nie wykupił OC,
    poszkodowanemu
    odszkodowanie się należy (najwyżej będzie wypłacane z Ubezpieczeniowego
    Funduszu Gwarancyjnego
    z późniejszym regresem dla sprawcy wypadku jeżdżącego bez ważnej polisy
    OC).

    >Jeśli tak, to czy z OC poprzedniego właściciela nie przerejestrowanego
    samochodu?
    - Ty osobiście zbywając pojazd powinieneś zgłosić do Ubezpieczyciela
    rozwiązanie umowy ubezpieczenia,
    poprzez zbycie pojazdu. I powinieneś to zrobić jak najszybciej nie czekając
    na to aż gościu
    któremu samochód sprzedałeś zrobi kolizję :) ale to teoria.
    W praktyce dla Ciebie obowiązująca jest umowa kupna-sprzedaży na podstawie
    której, polisa
    OC wystawiona na Ciebie straciła ważność.

    I tyle o tym z mojej strony.

    Pozdrawiam Artur

  • 3. Data: 2002-04-11 07:32:03
    Od: "Leszek" <l...@m...icpnet.pl>

    Użytkownik "Artist" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    podstawie
    > której, polisa
    > OC wystawiona na Ciebie straciła ważność.

    Od daty kupna stara polisa(na poprzedniego wlasciciela) wazna jest
    przez 30 dni ale nie dluzej niz do czasu przerejestrowania.Jesli
    sprzedajacy zglosi sie nawet nastepnego dnia po zbyciu pojazdu to i
    tak zwrot pieniedzy dostanie za niewykorzystany okres pomniejszony o
    miesiac+zaokraglenie do pelnego miesiaca(czyli jesli umowa 15 to
    dostaje sie poltora miesiaca w plecy).

    Leszek

  • 4. Data: 2002-04-11 09:43:11
    Od: "Marcus" <m...@i...pl>

> [...]
    > Funduszu Gwarancyjnego
    > z późniejszym regresem dla sprawcy wypadku jeżdżącego bez ważnej polisy

    Czy w praktyce oznacza to jakieś kłopoty w odzyskaniu pieniędzy za naprawę?

    Dziękuję za odpowiedź!

    Marcus

  • 5. Data: 2002-04-11 12:36:02
    Od: Stanisław Pikul <k...@w...pl>

> [...]
    > ciągle ważna. Czy w takim przypadku poszkodowany przez niego otrzyma
    > odszkodowanie? Jeśli tak, to czy z OC poprzedniego właściciela nie

    Polisa traci ważność:
    - najpóźniej po 30 dniach od daty sprzedaży
    - w dniu kiedy kończy się okres ubezpieczenia
    - z chwilą zawarcia nowego ubezpieczenia

    Posiadacz pojazdu jest zobowiązany do zawarcia OC. najpóźniej w dniu
    jego rejestracji.
    Sprzedawca powinien w ciągu 30 dni od zbycia powiadomić
    ubezpieczyciela o tym fakcie (może otrzymać zwrot nadpłaconej
    składki).

    Po 2 miesiącach jeździsz więc bez ważnego ubezpieczenia, kłopoty mogą
    się zacząć w momencie zawierania ubezpieczenia (już w tym momencie
    podlegasz karze z tyt. nieposiadania ważnego ubezpieczenia).

    Kotewka
    k...@w...pl