    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Fri, 12 Jun 2015 15:02:28 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Ktoś chce mnie orżnąć na kilka stówek - doradźcie coś
    From: Piotrek <p...@p...onet.pl>

    W dniu piątek, 12 czerwca 2015 22:51:58 UTC+2 użytkownik Robert Tomasik napisał:
> [...]
    yjne/624159-windykacja-firmy-intrum-justitia.html#po
    st3317691

    > Przestępstwa przeciwko prawom prawom autorskim poza nielicznymi
    > wyjątkami są ścigane na wniosek pokrzywdzonego. Po prostu właściciel
    > praw autorskich do tego konkretnego filmu ustalił sprawców i złożył
    > zawiadomienie i wniosek o ściganie. Stąd nagonka na konkretny film.

    Możliwe, ale ja do tych sprawców nie należę (a przynajmniej nic o tym nie wiem), nie
    sądzę też, żeby wszystkie osoby ze wspomnianego przeze mnie forum szły w zaparte (jak
    wcześniej pisałem, jeden z dyskutantów przyznał, że faktycznie pobrał ten film). Jak
    wyjaśnić, że wszystkie te osoby dopuściły się zarzucanego im czynu w tym samym,
    wąskim przedziale czasowym? Może robię się nudny, ale udało mi się znaleźć jeszcze
    jeden, już chyba piąty wątek pasujący do ogólnego schematu:

    http://forumprawne.org/dyskusja-ogolna/623923-wezwan
    ie-do-zaplaty-za-film-udostepniony-w-sieci.html

    Wygląda na to, że próbują bezpodstawnie wyłudzić od nas kasę (nie wiem tylko jakim
    kluczem się kierują przy doborze ofiar). Chyba jedyna alternatywna ewentualność (przy
    założeniu, że wszyscy piszą prawdę) to zorganizowany atak hakerów na nasze komputery
    w celu wrobienia nas w nielegalną dystrybucję tego filmu :)