  • 1. Data: 2004-07-27 08:08:13
    Temat: Kto winny ? Jakakolwiek kolizja drogowa - Kierowcy nie do końca legalni.
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Wypadek.

    Kierowca A wjeżdża kierowcy B w "pupę".
    Kierowca B stał na światłach czerwonych.
    W tej sytuacji JASNYM jest, że winny jest kierowca A.

    Teraz jednak wprowadzamy element moralnego niepokoju.
    Kierowca B został przez sąd pozbawiony prawa jazdy, przez co poruszał
    się nielegalnie ... Z tego wniosek ... Wina jego, bo nie miał uprawnień.
    Dorzucamy Hardcore - Kierowca A ma 0,6 promila w wydychanym powietrzu.
    Oba auta posiadają OC.

    Czyją winę wskaże policja - kogo i w jaki sposób ukara ?
    Jak zachowają się ubezpieczalnie.
    OC były wystawione na posiadaczy pojazdów czyli kierowców A i B.

    Jakie jest wasze zdanie ?

    Dodam, że znam już jedno rozwiązanie zafundowane przez policję, chcę
    tylko porównać "myśl władzy" do "myśli ludu".

    Stasio Podróżnik
    Black 525 tds E-34 nr rej.RP XXXXX (pl.misc.samochody-bez naklepki ;))
    e-mail: http://www.kopernet.eu.org/~promilek/e-mail.jpg
    WWW (co? gdzie? w Przemyślu): http://www.przemysl-przemysl.prv.pl
    Wejdź i nakarm głodne dziecko ! => http://www.pajacyk.pl/

  • 2. Data: 2004-07-27 08:38:46
    Od: "Krzysztof \"gravide\" B." <g...@w...pl>

    Użytkownik "Stasio Podróżnik" <B...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:ce52f0$62a$3@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
    > Jak zachowają się ubezpieczalnie.
    > OC były wystawione na posiadaczy pojazdów czyli kierowców A i B.

    Obaj zostaną ukarani.
    B - za prowadzenie pojazdu bez uprawnień, choć wpadł zupełnie
    przypadkowo ;-);
    A - za wjechanie w d*** oraz prowadzenie pod wpływem.
    Ubezpieczalnie będą zwolnione z udziału w tej zabawie.
    (pierwszy bez uprawnień do kierowania, drugi pijany)

  • 3. Data: 2004-07-27 08:41:15
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    <B...@o...pl> napisal(a):
> [...]
    > Kierowca B został przez sąd pozbawiony prawa jazdy, przez co poruszał
    > się nielegalnie ... Z tego wniosek ... Wina jego, bo nie miał uprawnień.

    Wina jego, że nie miał uprawnień, a nie 'bo' nie miał uprawnień. On nie
    jest winny temu, że pijany wjechał mu w rufę.

    > Dorzucamy Hardcore - Kierowca A ma 0,6 promila w wydychanym powietrzu.
    > Oba auta posiadają OC.

    Moim zdaniem każdy z nich ma problem, bo B nie może poruszać się pod
    drogach i za to beknie, natomiast A popełnił przestępstwo jazdy pod
    wpływem alkoholu oraz zaparkował w bagażniku B. Fakt posiadania prawa
    jazdy przez B nie ma tu znaczenia - B był uczestnikiem ruchu.
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl - rejsy morskie

  • 4. Data: 2004-07-27 08:44:51
    Od: "seb" <s...@u...onet.pl>

> [...]
    > Jak zachowają się ubezpieczalnie.
    > OC były wystawione na posiadaczy pojazdów czyli kierowców A i B.

    Kierowca B dostanie odszkodowanie z ubezpieczenia OC kierowcy A - bo A jest
    odpowiedzialny za spowodowanie szkody. I nie jest istotne tutaj, czy miał
    uprawnienia do kierowania czy nie. A ubezpieczyciel, po wypłacie
    odszkodowania wystąpi z regresem do kierowcy A o zwrot wypłaconego
    odszkodowania.

    seb

  • 5. Data: 2004-07-27 08:45:31
    Od: "seb" <s...@u...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysztof "gravide" B." <g...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:ce54b2$koj$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > B - za prowadzenie pojazdu bez uprawnień, choć wpadł zupełnie
    > przypadkowo ;-);
    > A - za wjechanie w d*** oraz prowadzenie pod wpływem.

    ZGODA

    > Ubezpieczalnie będą zwolnione z udziału w tej zabawie.
    > (pierwszy bez uprawnień do kierowania, drugi pijany)

    NIEPRAWDA

    seb

  • 6. Data: 2004-07-27 08:49:49
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Użytkownik seb napisał:

    > Kierowca B dostanie odszkodowanie z ubezpieczenia OC kierowcy

    Ale czy ubezpieczyciel nie wypnie się , bo tamten nie miał uprawnień ?

  • 7. Data: 2004-07-27 10:06:29
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]

    > się nielegalnie ... Z tego wniosek ... Wina jego, bo nie miał uprawnień.
    > Dorzucamy Hardcore - Kierowca A ma 0,6 promila w wydychanym powietrzu.

    Ale Ty masz przykłady. :-)

    1) Kierowca B zostanie skazany za niezastosowania się do sądowego zakazu
    prowadzenia pojazdów. Swoim zachowaniem nie przyczynił się do samej kolizji,
    bowiem fakt czy miał prawo jazdy, czy nie, ma znaczenie drugoplanowe w tym
    wypadku.

    2) Kierowca A będzie przed sądem odpowiadał za prowadzenie pojazdu po
    spożyciu alkoholu i spowodowanie kolizji.

    > Czyją winę wskaże policja - kogo i w jaki sposób ukara ?

    Tutaj akurat policja ma niewiele do zrobienia, poza zabezpieczeniem
    dowodów - to są przestępstwa. Jedna i druga osoba będzie odpowiadać przed
    sądem. No i nie "ukara", tylko ukarze - tak na marginesie.

    > Jak zachowają się ubezpieczalnie.

    Jeśli pod słowem "ubezpieczalnia" rozumiesz ubezpieczyciela, to ze składki
    "A" odszkodowanie dostanie "B", zaś ubezpieczyciel będzie dochodził zwrotu
    tego odszkodowania od "A", bowiem ten był pod wpływem alkoholu. Ale tu już
    pewności nie mam, bo się tym nigdy nie interesowałem.

    > OC były wystawione na posiadaczy pojazdów czyli kierowców A i B.

    To ma średnie znaczenie. OC jest "przywiązane" do samochodu.

  • 8. Data: 2004-07-27 12:40:24
    Od: "Plumpi" <p...@w...pl>

    > Ale czy ubezpieczyciel nie wypnie się , bo tamten nie miał uprawnień ?

    A niby dlaczego ? Przecież ubezpieczony był pojazd, a nie kierowca.

    --
    Jacek "Plumpi"
    p...@w...pl

  • 9. Data: 2004-07-27 13:29:04
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Użytkownik Plumpi napisał:

    > A niby dlaczego ? Przecież ubezpieczony był pojazd, a nie kierowca.

    A niby dlaczego wypina się w syt. gdy prowadzi człowiek z
    uprawnieniami acz pijany ? Przecież ubezp. jest na auto a nie na
    człowieka.

  • 10. Data: 2004-07-27 13:39:29
    Od: "Krzysztof \"gravide\" B." <g...@w...pl>

    Użytkownik "Plumpi" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > A niby dlaczego ? Przecież ubezpieczony był pojazd, a nie kierowca.

    W widziałeś kiedyś auto, które samo spowodowało kolizję?
    Ubezpieczenie OC jest związane z samochodem, to fakt,
    ale w ścisłym powiązaniu z kierowcą.