  • 11. Data: 2003-11-06 02:35:10
    Temat: Re: Kto pomoże kobiecie?
    Od: "Paweł" <p...@w...pl@niechcespamu>

    Użytkownik "Mecenas" <m...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:bobk3f$iaf$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Podstawowa zasada w dowodzeniu:
    > - kto przeczy nie musi udowadniać,
    > - kto twierdzi, że tak to na nim spoczywa obowiązek udowodnienia faktu.
    >
    > Prosto- jeżeli ktoś tam twierdzi, że po zmianie nazwiska nie można używać
    > tytułu, to na nim spoczywa obowiązek udowodnienia, czyli podania podstwy
    > prawnej.
    >
    > Pzdr
    >
    > Michał
    > PS. W tym przypadku to wielbłąd musiałby udowodnić, że ma garb, a to
    > przecież widać.

    Masz racje w swojej wypowiedzi, tylko przyklad dobrałes wg mnie
    niefortunnie, bo zgodnie z przytoczoną przez Ciebie zasadą to jednak
    wielbłąd winien przytoczyc podstawę prawną garbu ( bo twierdzi, że tak, ma
    :). Wiem , czepiam się:).
    Pozdr

  • 12. Data: 2003-11-06 07:58:35
    Od: "Miroo_news" <m...@U...poczta.fm>

    Użytkownik "mirek krasnowski" <m...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Co wy studiujecie?
    > Weź to na zdrowy rozum. Jak by tak było to po wyjściu za mąż ona nie
    > miała by ani matury, ani ukończonej szkoły podstawowej, nie była by
    > ochrzczona, bierzmowana (jeżeli wierząca) itd.

    Nie rozumiesz problemu. Nie chodzi o to, że nie
    uznają ci dyplomu. Absolutnie. Dyplom jest ważny.
    Chodzi o to, że nie można np. używać pieczątki
    mgr Pamela Lee
    jeśli dyplom jest na
    mgr Pamela Anderson.

    Sam konkretnie nie zostałem poinformowany w czym dokładnie
    leży problem, ale padł właśnie przykład z pieczątką.

    Nawet nie wiem gdzie szukać informacji, dlatego pytam
    tutaj. Może na pl.rec.kuchnia (mam nadzieję, że tam są
    jakieś kobiety) będą lepiej zorientowani? ;)

    Poza tym to może by wyjaśniało dlaczego tak wiele kobiet
    (zwłaszcza z dorobkiem naukowym, lekarek, itp) ma podwójne
    nazwisko. Może to być sprawa już wyrobionej renomy,
    przywyczajenia do własnego nazwiska, ale chyba nie na
    taką skalę?

    Pozdrawiam
    Miroo

  • 13. Data: 2003-11-06 08:38:15
    Od: w...@p...onet.pl

> [...]
    > nazwisko. Może to być sprawa już wyrobionej renomy,
    > przywyczajenia do własnego nazwiska, ale chyba nie na

    Stosując Twoją logikę, należałoby uznać, że podwójne nazwisko to też coś innego
    niż nazwisko "panieńskie" i wobec tego won z tytułem. Czyli mgr Anderson - Lee
    odpada. Generalnie bzdura. Tytułu zawodowego nie uzyskuje nazwisko, ale
    konkretna osoba, która w czasie jego uzsykania nazywała się tak i tak, ale
    teraz nazywa się inaczej, poza tym mieszkała w Koziej Wólce a teraz mieszka w
    Górnej Wolcie czy to cos zmienia ? Nazwisko można zmieniać w zasadzie dowolną
    ilość razy w ciągu życia. Poza tym ażeby uniknąć zbędnej roboty nie zmienia się
    nazwiska w dyplomie po zmianie nazwiska przez osobe posiadaj ącą okreśłony
    tytuł zawodowy, duplikaty wydaje sie na "stare" nazwisko itd.(z wyjatkami, ale
    to inna bajka) Dlatego właśnie ażeby uchwycić określony stan w konkretnym
    momencie. Nazwisko ułatwia jedynie indywidualizację człowieka, stanowi jego
    dobro osobiste itd., ale absolutnie nie przesądza o tym czy osoba je nasząca
    może posługiwać się opkreślonym tytułem. Jeżeli kobieta nazywałaby się Kowalska
    a po zmienanie nazwiska nazywałaby się Malinowska, a druga kobieta odwrotnie -
    po zmianie byłaby Kowalska, to według Ciebie która mogłaby używać
    tytułu "magister" ?, czy ogólnie wszystkiego co "związane z nazwiskiem"
    Kowalska ?

    Poza tym posługiwanie się tytułem zawodowym przysługuje mi jako człowiekowi,
    absolwentowi wyższych studiów magisterskich, który ukończył ta i ta uczelnię
    itd., i nie ma nic wspólnego z tym jak się nazywam, bo właśnie sobie np.
    zm,ieniam nazwisko.

    A możę idź i pogadaj o tych garach - to tyle

    Paweł

  • 14. Data: 2003-11-06 09:40:51
    Od: "Mirek" <m...@p...onet.pl>

    > Od żadnego ze swoich pracowników nigdy nie żądałem okazania dyplomu -
    > jak go ma, to znaczy, że ma. Pytałem jedynie, co to za dyplom, czego się
    > uczył, jaka specjalność - to, co mi jest potrzebne.
    > Jak nie ma, to i tak wyjdzie w praniu.

    ciekawa polityka kadrowa. może mnie zatrudnisz? mam skończone MBA, tytuł
    prof., znam biegle 20 języków, byłem przez ostatnie 10 lat dyrektorem
    międzynarodowego koncernu

  • 15. Data: 2003-11-06 09:41:59
    Od: "Mirek" <m...@p...onet.pl>

    eh te blondynki - każdy kit łykają - ktoś sobie jaja zrobił (na pewno nie
    żaden urzędnik) - jakaś "mondra jola" i to na poważnei bierzesz

  • 16. Data: 2003-11-06 11:39:28
    Od: "Miroo_news" <m...@U...poczta.fm>

    W artykule 5...@n...onet.pl,
    niejaki(a): Użytkownik z adresu <w...@p...onet.pl> napisał(a):
    > Stosując Twoją logikę, należałoby uznać, że podwójne nazwisko to też
    [blablabla]

    Nic nowego nie wnosisz do rozmowy. To że to jest bzdurne
    to ja dobrze wiem i nie musisz tyle się opisywać,
    żeby mnie przekonać.

    Miroo

  • 17. Data: 2003-11-06 11:45:00
    Od: "Miroo_news" <m...@U...poczta.fm>

    W artykule bod2ga$bkp$...@i...gazeta.pl,
    niejaki(a): Mirek z adresu <m...@p...onet.pl> napisał(a):
    > eh te blondynki - każdy kit łykają - ktoś sobie jaja zrobił (na pewno
    > nie żaden urzędnik) - jakaś "mondra jola" i to na poważnei bierzesz

    Prosiła mnie, żebym się zorientował i tyle.
    W każdym razie AFAIK nie wypowiedział się tu dotąd
    nikt kompetentny, każdy mniej lub bardziej dosadnie
    wyraża swoje zdanie. Ja też jej od razu powiedziałem, że
    to bzdura. Tak samo jak bzdurą (i chamstwem) jest
    legalizowanie samowolek budowlanych, co nie wyklucza
    istnienia takiego prawa.
    Nie mniej jednak w każdej plotce bywa ziarenko prawdy...

    Pozdrawiam
    Miroo

  • 18. Data: 2003-11-06 11:54:07
    Od: w...@p...onet.pl

    > To że to jest bzdurne
    > to ja dobrze wiem i nie musisz tyle się opisywać,
    > żeby mnie przekonać.

    To czego Ty chcesz ?

    Paweł

  • 19. Data: 2003-11-06 13:29:23
    Od: "Marcin Goralski" <g...@p...wprost.lp>

    "Miroo_news" <m...@U...poczta.fm> wrote in message

    > Nie rozumiesz problemu. Nie chodzi o to, że nie

    Ty nie rozumiesz odpowiedzi juz Ci udzielonych, albo zachcialo Ci sie
    glupiej zabawy na grupie.

    > Sam konkretnie nie zostałem poinformowany w czym dokładnie
    > leży problem, ale padł właśnie przykład z pieczątką.

    To sie najpierw doinformuj - popros o wykladnie prawna osobe ktora Ci wciska
    takie bzdury.

    > Poza tym to może by wyjaśniało dlaczego tak wiele kobiet
    > (zwłaszcza z dorobkiem naukowym, lekarek, itp) ma podwójne

    Tia ... zawsze mozna sobie uzasadnic wiele rzeczy samodzielnie :-)

    > nazwisko. Może to być sprawa już wyrobionej renomy,
    > przywyczajenia do własnego nazwiska, ale chyba nie na
    > taką skalę?

    Wiekszosc moich znajomych ma podwojne nazwiska i _zadna_ nie jest ani
    naukowcem, ani lekarka, choc wszystkie sa wyksztalcone

    marcin

  • 20. Data: 2003-11-06 16:11:34
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Oczywiście! I musi jeszcze raz zrobić sobie prawo jazdy, bo przecież też
    je pod innym nazwiskiem uzyskała. Aha, przypomniałem sobie, że świadectwa
    ze szkoły podstawowej i liceum ma też na inne nazwisko, więc nie ma innego
    wyjścia i musi nadrobić te zaległości. No ale jak się tak zastanowię, to
    taka młoda żona ma jeszcze bardziej przechlapane. W sumie przecież się
    jeszcze nie narodziła! No przecież nie wydano na jej nazwisko aktu
    urodzenia, więc musi iść ponownie do szpitala i poprosić, by wydali kartę
    informacyjną, że się urodziła.

    No dobra, na poważne. Jak jeszcze jakiś teoretyk prawa będzie wyskakiwał z
    takimi genialnymi tezami, to niech Twoja koleżanka poprosi go, by jej
    wytłumaczył jak rozwiązać te opisane przeze mnie powyżej problemy. Może mu
    przejdzie ochota do gawędy.