  • 21. Data: 2009-10-15 21:06:46
    Temat: Re: Kto odpowiedzialny za stłuczkę?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Boss" <b...@n...wp.pl> napisał w wiadomości
    news:hb4n8q$fbu$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    Za uszkodzenie pojazdu odpowiada sprawca, czyli w tym wypadku ten kierowca
    przez Ciebie niby zatrudniony. Ale tu jest realne niebezpieczeństwo, że z
    kolei on odpowie zawiadomieniem do Prokuratury, ze go nielegalnie
    zatrudniłeś bez zgłoszenia do ubezpieczenia społecznego.

  • 22. Data: 2009-10-16 16:05:21
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Piotr [trzykoty]" napisał:
    > Jeśli użyczam Ci rzeczy (pozwalam skorzystać) to masz obowiązek mi ją
    > oddać w nienaruszonym stanie. Patrz kodeks cywilny; jeśli tego nie zrobisz
    > mam wobec Ciebie roszczenie.

    ale jeśli porzyczyłeś to już nie!:O)

    jesteś pewny że ma on umowę użyczenia z kierowcą?:O)

  • 23. Data: 2009-10-16 21:48:14
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > kolei on odpowie zawiadomieniem do Prokuratury, ze go nielegalnie
    > zatrudniłeś bez zgłoszenia do ubezpieczenia społecznego.

    O ile sie nie myle to wypadek drogowy to inna sprawa niz nielegalne
    zatrudnienie.

  • 24. Data: 2009-10-16 22:02:34
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "pmlb" <p...@d...com> napisał w wiadomości

    > O ile sie nie myle to wypadek drogowy to inna sprawa niz nielegalne
    > zatrudnienie.

    Oczywiście, ze inna. Tylko, ze za wypadek drogowy gość dostanie mandat, a
    partcodawca wyrok w zawiasach za nielegalne zatrudnienie.

  • 25. Data: 2009-10-16 22:37:08
    Od: "Boss" <b...@n...wp.pl>

    > Oczywiście, ze inna. Tylko, ze za wypadek drogowy gość dostanie mandat, a
    > partcodawca wyrok w zawiasach za nielegalne zatrudnienie.

    Z tego co się orientuję w przypadku umowy zlecenie nie mają zastosowania
    przepisy kodeksu pracy, a za późniejsze zgłoszenie umowy nie ma "sankcji".
    Tym bardziej, że pracownik nie podał i jak na razie nie chce podać
    wszystkich potrzebnych danych.
    Musiałem wysłać do niego oficjalne pismo w tej sprawie.

  • 26. Data: 2009-10-17 10:20:06
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    > Użytkownik "pmlb" <p...@d...com> napisał w wiadomości

    > Oczywiście, ze inna. Tylko, ze za wypadek drogowy gość dostanie mandat, a
    > partcodawca wyrok w zawiasach za nielegalne zatrudnienie.

    A jakie ma znaczenie czy byl legalnym pracownikiem czy nie, skoro prowadzona
    jest sprawa wypadku a nie pracy na czarno?

  • 27. Data: 2009-10-17 13:15:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 16 Oct 2009, Papa Smerf wrote:

    > ale jeśli porzyczyłeś to już nie!:O)

    "Pożyczenie" bywa nieprawidłowym, potocznym określeniem na umowę
    użyczenia.

    Faktycznie umowa pożyczki oznacza, że daje się do dyspozycji przedmioty
    *nieoznaczone*, zaś pożyczający może oddać *inne* takie przedmioty.
    Znaczy można pożyczyć komuś pięćdziesiąt cegieł klinkerowych
    wypalanych na brązowo - i on będzie musiał oddać 50 takich samych
    cegieł.

    W tym przypadku nie może być mowy o pożyczeniu samochodu - próba
    postawienia takiej tezy w najlepszym przypadku spowoduje śmiech
    na sali.

    pzdr, Gotfryd

  • 28. Data: 2009-10-17 14:06:16
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał:
    > Faktycznie umowa pożyczki oznacza, że daje się do dyspozycji przedmioty
    > *nieoznaczone*, zaś pożyczający może oddać *inne* takie przedmioty.

    ty mi nie tlumacz pojęć użyczenia i pożyczenia, bo nie o to tu idzie, ale o
    brak jakiejkolwiek umowy, poza ustnym jakimś oddaniem we władanie osobie
    obcej, na podstawie czego chciałbyś dochodzić odszkodowania, na podstawie
    domniemanych, wymyślonych przez ciebie umów kture nie istnieją?:O)

    > W tym przypadku nie może być mowy o pożyczeniu samochodu - próba
    > postawienia takiej tezy w najlepszym przypadku spowoduje śmiech na sali.

    w tym przypadku nie ma mowy ani o pożyczeniu ani o użyczeniu w sensie
    prawnym, tu mamy wyłącznie doczynienia z pożyczeniem w sensie znaczenia
    języka polskiego, czyli ododanie przedmiotu we władanie nieodpłatnie i
    tyle!!!!

  • 29. Data: 2009-10-17 18:38:07
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Z tego co się orientuję w przypadku umowy zlecenie nie mają zastosowania
    > przepisy kodeksu pracy, a za późniejsze zgłoszenie umowy nie ma
    > "sankcji".

    Jest w kodeksie karnym (art. 219) i nie ma znaczenia, jaki to rodzaj umowy.

    > Tym bardziej, że pracownik nie podał i jak na razie nie chce podać
    > wszystkich potrzebnych danych.

    Bo było te dane pobrać przed zatrudnieniem. teraz on Ci danych nie poda i
    jak go zgłosisz do ubezpieczenia?

    > Musiałem wysłać do niego oficjalne pismo w tej sprawie.
    Czyli chcesz podpisać umowę post factum.

  • 30. Data: 2009-10-17 18:38:53
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > A jakie ma znaczenie czy byl legalnym pracownikiem czy nie, skoro
    > prowadzona jest sprawa wypadku a nie pracy na czarno?
    Dla sprawy wypadku nie ma żadnego. Z tym, ze marna to pociecha dla
    pracodawcy.