  • 1. Data: 2004-03-16 20:34:24
    Temat: Kto moze byc pelnomocnikiem?
    Od: "ren" <a...@p...pl>

    witam i prosze prawnikow o pomoc w nastepujacych kwestiach:
    1) niedawno skonczylam 18 lat i okazuje sie, ze teraz musze osobiscie
    wystepowac w sadzie w sprawach alimentacyjnych, ktore do tej pory prowadzila
    w moim imieniu moja mama. czy moge moja mame ustanowic moim pelnomocnikiem
    zeby nadal prowadzila te sprawy, o ktorych ja nie mam zielonego pojecia i
    chyba nawet nie wiedzialabym jak sie w sadzie zachowac?
    jak sie takie pelnomocnictwo zalatwia?
    2) prosze podac mi przepis prawny na podstawie ktorego moge domagac sie od
    strony odszkodowania w formie pienieznej w zwiazku z doznaniem strat
    moralnych i finansowych powstalych w wynku dzialan tej strony na moja
    niekorzysc?
    z gory dzieki i pzdr
    ren

  • 2. Data: 2004-03-16 21:35:46
    Temat: Re: Kto moze byc pelnomocnikiem?
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    ren wyskrobał(a):
> [...]
    > zielonego pojecia i chyba nawet nie wiedzialabym jak sie w sadzie
    > zachowac? jak sie takie pelnomocnictwo zalatwia?

    Możesz ustanowić. Pełnomocnictwo najlepiej ustanowić w formie pisemnej.
    Piszesz: "xxx, dnia... PEŁNOMOCNICTWO... bla, bla bla.... Ustanawiam X moim
    pełnomocnikiem itd."

> [...]
    > strony odszkodowania w formie pienieznej w zwiazku z doznaniem strat
    > moralnych i finansowych powstalych w wynku dzialan tej strony na moja

    Ojejku, a napisać o co chodzi po polsku nie możesz? Jakie pytanie, taka
    odpowiedź: Kodeks cywilny.

    --
    Bartek Gliniecki

  • 3. Data: 2004-03-16 21:53:41
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@n...e-wro.pl>

    > Możesz ustanowić. Pełnomocnictwo najlepiej ustanowić w formie pisemnej.
    > Piszesz: "xxx, dnia... PEŁNOMOCNICTWO... bla, bla bla.... Ustanawiam X moim
    > pełnomocnikiem itd."

    1. a oplata sadowa? zapomnialo sie?

    2. mame mozesz ustanowic twoim pelnomocnikiem (art. 87 KPC)

    konrad

  • 4. Data: 2004-03-16 22:11:36
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "Konrad vel Legislator" <g...@n...e-wro.pl> napisał w wiadomości

    > 1. a oplata sadowa? zapomnialo sie?

    Hyhy, chyba skarbowa? :>

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 5. Data: 2004-03-17 08:02:04
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@n...e-wro.pl>

    > Hyhy, chyba skarbowa? :>

    SOrry, rzeczywiscie mi sie pomylilo :)
    dzieki za uwage

    Konrad

  • 6. Data: 2004-03-17 20:29:24
    Od: "ren" <a...@p...pl>

    witam
    sorki, jesli cos skomplikowalam, postaram sie jasniej wytlumaczyc.
    otoz ZUS zagubil moje zaswiadczenia ze szkoly w zwiazku z czym potraktowano
    mnie jako osobe pelnoletnia i nie uczaca sie a wiec decyzja o przyznaniu
    alimentow z funduszu byla odmowna. z tego powodu nie otrzymuje naleznych
    alimentow ale moja mama skierowala sprawe do sadu. w pozwie zazadala wyplaty
    odszkodowania od ZUS z tytulu mylnie podjetej decyzji. sad zwrocil sie do
    mnie o podanie podstawy prawnej tego odszkodowania i o to wlasnie pytam.
    a moze lepiej wystapic o zadoscuczynienie? jaka jest roznica miedzy
    odszkodowaniem a zadoscuczynieniem?
    z gory dzieki
    ren