    From: spp <s...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kto ma prawo wejść do mieszkania?
    Date: Fri, 11 Jan 2013 20:00:58 +0100

    W dniu 2013-01-11 19:32, AA pisze:

    > To są odpowiedzi zdroworozsądkowe, które znam.
    > Mnie chodziło o KONKRETNE przepisy.

    Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych I Administracji z dnia 16
    sierpnia 1999 r. w sprawie warunków technicznych użytkowania budynków
    mieszkalnych (Dz.U. z 1999 r. nr 74, poz. 836).

    np:

    "§ 17.2. W czasie użytkowania instalacji gazowej użytkownik lokalu
    powinien:
    1) udostępniać lokal właścicielowi budynku lub dostawcy gazu dla
    wykonywania ich obowiązków, (...)
    8/ informować właściciela budynku o wszelkich uszkodzeniach instalacji
    gazowej oraz o niewłaściwym funkcjonowaniu przewodów i kanałów
    wentylacyjnych i spalinowych,
    9) udostępniać lokal w celu przeprowadzenia przez odpowiednie służby
    kontroli instalacji i urządzeń gazowych, przewodów i kanałów
    spalinowych, wentylacyjnych, a także innych instalacji i urządzeń, oraz
    ściśle wykonywać zalecenia pokontrolne. (...)

    Ustawa z dnia 24 czerwca 1994 r. o własności lokali (Dz. U. z 2000r., nr
    80, poz. 903 z późn. zm.) - - w sytuacji gdy korzystanie z lokalu
    mieszkalnego wynika z własności tego lokalu,

    W sytuacji gdy podmiot zajmujący lokal jest równocześnie jego
    właścicielem, obowiązek zawarty w art. 62 Prawa budowlanego,
    ograniczający się do odrębnej własności jego lokalu lub
    innej części budynku spoczywa bezpośrednio na tym podmiocie. Oznacza to,
    iż właściciel lokalu narażony jest na wszelkie dolegliwości związane ze
    z uchybieniem temu obowiązkowi,
    które są określone przede wszystkim w art. 91a i 93 Prawa budowlanego.
    Na tej podstawie z własnej inicjatywy i z poczucia praworządności oraz w
    celu uchylenia się od ewentualnych sankcji każdy właściciel lokalu lub
    innej części budynku powinien zadbać o wykonanie obciążającego go ex
    lege obowiązku.

    Ustawa z dnia 21 czerwca 2001 r. o ochronie praw lokatorów,
    mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. U. z2005
    r., nr 31, poz. 266 z późn. zm.) - w sytuacji gdy korzystanie z lokalu,
    zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 1 tej ustawy, wynika z innego tytułu
    prawnego niż prawo własności, w szczególności z umowy najmu.

    --
    spp