  • Data: 2007-12-02 19:02:53
    Temat: Re: Kto i w jakiej części dziedziczy.
    Od: "Andrzej_K" <n...@b...tak.pl> szukaj wiadomości tego autora

    witek wrote:

    > Jeśli dzieci zażądają zachowków to nie będzie to żądanie w stosunku do
    > tego co było zapisane w testamencie tylko żądanie pieniędzy w
    > wysokości połowy tego co dostałoby, gdyby testamentu nie było.

    Więc gdyby nie było testamentu, to żona otrzymuje
    "swoje" 50% np. mieszkania i dziedziczy połowę
    z 50% męża, a dwoje dzieci dzielą się pozostałymi 25%?

    Czyli, jeśli dobrze myślę, to gdyby był testament,
    żona po zażądaniu przez pasierbów zachowku
    musiałaby spłacić im 12,5% wartości, np mieszkania?

    --
    Pozdrawiam - Andrzej_K.
    Żyjemy nie tak jak chcemy, lecz tak jak potrafimy.