  • 1. Data: 2003-07-15 10:18:24
    Temat: Ksiega wieczysta a hipoteka ?
    Od: " Grzegorz" <s...@g...pl>

    Witam !

    Czy fakt istnienia ksiegi wieczystej jest rownoznaczny z istnieniem hipoteki ?

    Chodzi mi o to, ze jest sobie mieszkania ze spoldzielczym prawem do
    wlasnosci. Wlasciciel twierdzi, ze jest zalozona ksiega wieczysta, ale oplaty
    beda jak od mieszkania spoldzielczego z prawem do wlasnosci... Nie jak od
    hipotecznego !

    Jaka jest prawda ?

    pozdrawiam

    Grzegorz

  • 2. Data: 2003-07-15 11:15:30
    Temat: Re: Ksiega wieczysta a hipoteka ?
    Od: PACTUM INKASSO <p...@b...pl>

    Grzegorz wrote:

    > Witam !
    >
    > Czy fakt istnienia ksiegi wieczystej jest rownoznaczny z istnieniem
    > hipoteki ?
    nie są równoznaczne, ksiegę ma każda wydzielona nieruchomość. Hipoteka to
    zabezpieczenie finansowe na nieruchomości.

> [...]
    > wlasnosci. Wlasciciel twierdzi, ze jest zalozona ksiega wieczysta, ale
    > oplaty beda jak od mieszkania spoldzielczego z prawem do wlasnosci... Nie
    nie mieszkanie z prawem spółdzielczym a spółdzielcze prawo do lokalu
    mieszkalnego czyli członek spółdzielni ma prawo do lokalu

    --
    PACTUM INKASSO
    doradztwo w zakresie wierzytelności

  • 3. Data: 2003-07-15 12:47:54
    Od: " Grzegorz" <s...@g...pl>

    > nie mieszkanie z prawem spółdzielczym a spółdzielcze prawo do lokalu
    > mieszkalnego czyli członek spółdzielni ma prawo do lokalu

    a czy moze byc jednoczesnie zalozona ksiega wieczysta na takie mieszkanie ?

    Czy ktos wie jakie wtedy oplaty przy transakcji kupna/sprzedazy sa wnoszone ?
    Pomijam PCC - chodzi mi o stawki notarialne i sadowe.

    Grzegorz

  • 4. Data: 2003-07-18 09:12:14
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik " Grzegorz" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    wnoszone ?
    > Pomijam PCC - chodzi mi o stawki notarialne i sadowe.

    Poniewaz spamer jedynie wykorzystal okazje by oglosic swe uslugi sprobuje
    Panu pomoc.

    Jesli mieszkanie spoldzielcze spelnia pewne warunki to mozna na zalozyc nan
    KW.
    zbywajac wtedy "spoldzielcze prawo wlasnosciwe" do takiego lokalu NOTARISZ
    sporzadzajacy umowe kupna/sprzedazy dokona czynnosci, dzieku ktorym nabywca
    bedzie ujawniony w KW jako wlasciciel.

    Lecz PRZED zakupem trzeba uwazac, bo KW dla takiego lokalu
    zakladana jest zazwyczaj po to to, by "zabezpieczyc kredyt".
    Jesli tak bylo i kredyt jest niesplacony to kupipan
    prawo do lokalu z tym obciazeniem. Jesli dluznik nie splaci kredytu,PAN go
    splaci.

    Boguslaw