    From: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ksiazeczka oplat za RTV
    Date: Mon, 04 Sep 2006 15:38:14 -0500
    <s...@n...lechistan.com> <edd7t0$bf2$2@inews.gazeta.pl>
    <8...@n...lechistan.com> <edflc5$o2o$1@inews.gazeta.pl>
    <i...@n...lechistan.com> <edfte6$9gk$1@inews.gazeta.pl>
    <m...@n...lechistan.com> <edg7tl$n40$1@inews.gazeta.pl>
    <1...@n...lechistan.com> <edhba3$7r0$1@inews.gazeta.pl>
    <edhd4l$338$1@news.dialog.net.pl> <edhfqh$olt$3@inews.gazeta.pl>
    <edhh89$6b9$1@news.dialog.net.pl> <edhjo9$al1$1@inews.gazeta.pl>
    <edhk3e$8cu$1@news.dialog.net.pl> <edhldq$gi2$1@inews.gazeta.pl>
    <edhmfp$abt$1@news.dialog.net.pl> <edi02v$4ec$1@inews.gazeta.pl>
    <edi1dt$k06$1@news.dialog.net.pl>

    Jotte wrote:
    > Przegapiłeś.
    > Proszę, powtórzę: w jaki sposób taki kontroler sprawdzi czy stojący
    > odbiornik pozwala na
    > natychmiastowy odbiór programu? Przecież nie może ani pchać łap do cudzej
    > własności, ani wydać właścicielowi jakiegokolwiek polecenia.

    Może prosić.
    Jak go nie wpuścisz, to nic nie może.
    Dlatego w praktyce kontrolowanie wygląda nijak.
    Tym bardziej, że robią tu urzędnicy poczty, bo to poczta jest
    zobowiązana do pobierania i rozliczania abonamentu, a zwykle są to
    osoby, która mieszkają niedaleko swojego miejsca pracy, więc na zdrowy
    rozum, ktoś musiałby być kretynem, żeby to robić.

    W kwesti jasności ja się nie wypowiadam, że abonament jest dobry czy
    zły. Mnie to wisi.
    Ale nie lubię jak ktoś rzuca jakimiś argumentami z sufitu i twierdzi, że
    na tej podstawie można nie płacić. Bo jest to ewidentne wprowadzanie
    ludzi w błąd.
    Albo dyskutujemy o prawie, które obowiązuje, albo dyskutujemy o polityce
    i wóczas możemy pogadać czy abonament powinien być, czy nie.

    > Kurdę, cieżko wpisać w googla trzy słowa (np. ściągalność abonament rtv)?
    > Albo poszukać jęków KRRiT?

    zdecydowanie więcej niż dwie cyferki. Nawet znaku procenta nie musisz
    wpisywać.
    Skoro się na tą liczbę powołujesz to zapewne już ją znasz, ja musiałbym
    dopiero szukać
    Po za tym, moja może się okazać inna niż twoja.
    Wolałbym zobaczyć twoją liczbę, żeby dowiedzieć się kiedy przepis jest
    martwy.