    From: "Icek" <i...@d...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kruk nęka telefonicznie
    Date: Thu, 9 Dec 2010 13:38:59 +0100

    > Nie zgodzę się z Tobą w tej materii. Firmy windykacyjne długi kupują
    > hurtowo za jakiś tam procent długu. Ten procent wyznacza się empirycznie
    > poprzez ocenę prawdopodobieństwa odzyskania długu. Prawdopodobieństwo
    > odzyskania nieistniejącego faktycznie długu - w mojej subiektywnej opinii,
    > bo danymi nei dysponuję - jest rażąco mniejsza niż odzyskania takiego, do
    > któego poczuwa się dłużnik. JEśli więc w bazie danych jest ileś
    fikcyjnych,
    > to firma windykacyjna normalnie została oszukana, bo przepłaciła. Zresztą
> [...]

    ale nie o taki fikcyjny dług chodzi

    Idziesz do operatora gsm, kupujesz telefon, wykonujesz dużo połączeń,
    operator obciąża cię kwotą 2000 złotych za kierowanie ruchu hurtowego do
    operatora. Nie idzie do sądu bo przegra. Nęka więc akwizytorami. Jeden na
    1000 zapłaci bo wie, że robił źle i nie chce mieć problemów. Mało kto
    zapłąci. Taki dług krąży później z 10 lat pomiędzy krukami i innymi takimi.

    W mojej ocenie dług nieistniejący i hipotetyczny jednak w obrocie istniejący

    Icek