  • 1. Data: 2005-11-04 17:55:48
    Temat: Kredyt hipoteczny - umowa przedwstępna
    Od: "Szydlak" <s...@p...onet.pl>

    Witam,

    Mam zamiar ubiegać się o kredyt hipoteczny.
    Znalazłem mieszkanie i jestem zdecydowany na kupno.
    W banku sprawdziłem swoją zdolność kredytową i zmieściłem się "na styk"
    Niestety to sprawdzenie nie jest wiążące w żaden sposób.
    Do uzyskania decyzji kredytowej potrzebuję kilka dokumentów, które wiążą się z
    poniesieniem przeze mnie kosztów: wycena nieruchomości oraz umowa przedwstępna.
    Wpadłem na znakomity pomysł, aby przedstawić "sfingowaną" umowę przedwstępną,
    o której właścicel nieruchomości oczywiście nic by nie wiedział, w ten sposób
    omijając wpłatę 10% wartości nieruchomości (nie ma mowy abym dostał taką umowę
    bez zadatku).
    Przedstawiam dokumenty z tą "lewą" umową i czekam na decyzję kredytową.
    Co mi grozi jak bank się dowie, że zafałszowałem?
    W jaki sposób bank weryfikuje przedstawione dokumenty? Chodzi mi tutaj o umowę
    przedwstępną, ale również o dokumenty potwierdzające wysokość wynagrodzenia
    (zaświadczenie o zarobkach, druki RMUA).

    Będę wdzięczny za informacje, szczególnie od osób zajmujących się
    profesjonalnie udzielaniem kredytów.

  • 2. Data: 2005-11-04 21:00:12
    Temat: Re: Kredyt hipoteczny - umowa przedwstępna
    Od: "pissmejker" <p...@t...pl>

    Użytkownik "Szydlak" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wynagrodzenia
    > (zaświadczenie o zarobkach, druki RMUA).
    >
    > Będę wdzięczny za informacje, szczególnie od osób zajmujących się

    dostaniesz wyrok a jak to bedzie twoj pierwszy to w zawiasach
    Art. 297. § 1. Kto, w celu uzyskania dla siebie lub kogo innego, od banku
    lub jednostki organizacyjnej prowadzącej podobną działalność gospodarczą na
    podstawie ustawy albo od organu lub instytucji dysponujących środkami
    publicznymi - kredytu, pożyczki pieniężnej, poręczenia, gwarancji,
    akredytywy, dotacji, subwencji, potwierdzenia przez bank zobowiązania
    wynikającego z poręczenia lub z gwarancji lub podobnego świadczenia
    pieniężnego na określony cel gospodarczy, elektronicznego instrumentu
    płatniczego lub zamówienia publicznego, przedkłada podrobiony, przerobiony,
    poświadczający nieprawdę albo nierzetelny dokument albo nierzetelne, pisemne
    oświadczenie dotyczące okoliczności o istotnym znaczeniu dla uzyskania
    wymienionego wsparcia finansowego, instrumentu płatniczego lub zamówienia,

  • 3. Data: 2005-11-04 22:53:39
    Od: "Szydlak" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > wymienionego wsparcia finansowego, instrumentu płatniczego lub zamówienia,
    >
    > podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5.

    Dzięki za rzetelną odpowiedź.
    Co w przypadku, gdy bank lub inna instytucja o podobnym charakterze przyjmie bez
    zastrzeżeń przedłożone dokumenty, a regulowanie wszelkich zobowiązań
    wynikających z tych dokumentów i poczynionych na ich podstawie ustaleń/umów
    będzie się odbywało zgodnie z ustalonymi w nich warunkami, tzn nie dojdzie do
    złamania/opóźnienia spłat zobowiązań?

  • 4. Data: 2005-11-05 10:22:15
    Od: "pissmejker" <p...@t...pl>

> [...]
    > ustaleń/umów
    > będzie się odbywało zgodnie z ustalonymi w nich warunkami, tzn nie dojdzie

    to nie będzie miało znaczenia. Karane jest posługiwanie się takimi
    dokumentami. Jeżeli w wyniku tego wyłudzenia spłacisz wszystko to nie ma to
    zupełnie znaczenia odnośnie popełnienia tego przestępstwa.
    Jeżeli jednak nie spłacisz to to tego jednego przestępstwa dojdzie następne
    wynikające z tego ze nie spłacasz.
    Inaczej mówiąc ukradłeś bo skoro starasz się o kredyt, posługujesz się
    podrobionymi dokumentami i potem go nie spłacasz to od samego początku
    działałeś w zlej wierze i z zamiarem kradzieży
    Moim zdaniem nie warto się tak wystawiać.
    Ostatnio moja koleżanka kupiła (jest w trakcie załatwiania dokumentów)
    mieszkanie na kredyt udzielony przez bank i ma umowę przedwstępną i zaliczka
    była nawet mniej niż symboliczna.
    Wysokość zaliczki 10% jest przyjęta zwyczajowo czyli może być mniejsza lub
    większa

  • 5. Data: 2005-11-05 17:22:25
    Od: "Szydlak" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > była nawet mniej niż symboliczna.
    > Wysokość zaliczki 10% jest przyjęta zwyczajowo czyli może być mniejsza lub

    Wszystko ok, tylko próbuję dociec w jaki sposói czy w ogóle bank sprawdza
    wiarygodność przedstawionych dokumentów: umowy przedwstępnej, zaświadczeń o
    zarobkach, druków RMUA, itp.

    W końcu w jakiś sposób musi zostać rozpoznany potencjalny niewiarygodny dokument.

  • 6. Data: 2005-11-07 09:44:51
    Od: "tomaroc" <t...@p...fm>

    A nie prosciej w Banku w ktorym starasz sie o kredyt poprosić "promese" (tak
    sie to chyba nazywa) Napewno bedzie znacznie taniej niz owe 10% o ktorych
    wspomniales dla developera. Napewno jest taka mozliwosc - Przeciez coraz
    bardziej powszechne staje sie branie kredytów na 100% wartosci (czyli bez
    wkladu wlasnego a co za tym idzie bez mozliwosci wpłaty zaliczki zanim
    otrzymasz kredyt.

    Szczerze radze dogadac sie z developerem a jesli nie jest to mozliwe i
    zrezygnuj. Jesli developer jeszcze przed sprzedazą robi takie problemy... to
    strach pomyslec co bedzie potem.

    pozdro
    tomek.

  • 7. Data: 2005-11-07 14:12:19
    Od: "gg" <d...@d...d.>

    Użytkownik "pissmejker" <p...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zaliczka była nawet mniej niż symboliczna.
    > Wysokość zaliczki 10% jest przyjęta zwyczajowo czyli może być mniejsza

    niestety zwykle jest to zadatek choć można umówić się na zaliczkę w
    związku z
    niewiadomą w sprawie uzyskania kredytu

    --
    pozdrawiam
    P.

  • 8. Data: 2005-11-07 20:58:30
    Od: "pissmejker" <s...@t...pl>

    Użytkownik "gg" <d...@d...d.> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "pissmejker" <p...@t...pl> napisał w wiadomości
    >
    > niestety zwykle jest to zadatek choć można umówić się na zaliczkę w
> [...]

    Jeżeli boisz się, że bank nie udzieli ci kredytu i stracisz zadatek to nie
    pozostaje ci nic innego jak spisac umowę przedwstępną z warunkiem :-)
    Dzięki takiej konstrukcji jeżeli umowa nie dojdzie do skutku, bo bank nie
    udzieli ci kredytu to nie strcisz zadatku.
    Proponuję ci udać się do pierwszego lepszego prawnika i on ci wszystko
    wyjasni jak coś takiego przygotować.
    Jest to dość chytre posunięcie i mało kto o tym wie ale jest i się sprawdza
    w takich właśnie sytuacjach :-)