  • 1. Data: 2005-11-04 14:54:12
    Temat: Diety zagraniczne
    Od: "joozeq" <j...@g...com>

    Hej

    Mam pytanie odnosnie diet zagranicznych - zgodnie z ustawa dotyczaca
    tego zagadnienia pracodawca za kazdy dzien wyjazdu zagranicznego jest
    zobowiazany do wyplacenia diety w okreslonej ustawowo wysokosci -
    jesli zagwarantowane jest np. sniadanie codziennie to ma prawo
    wyplacic 15% mniej.

    Czy majac taka sytuacje: pracodawca zapewnia hotel (okolo 50 euro za
    dobe) + sniadanie w hotelu, stawka ustawowa diety to 42 euro, wiec
    pracownikowi przysluguje 35 - prcodawca ma jakakolwiek podstawe do
    obnizenia diety? Powiedzmy ze wyjazd trwa dwa tygodnie.

  • 2. Data: 2005-11-04 18:03:50
    Temat: Re: Diety zagraniczne
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:dkfsmj$36g$1@news.onet.pl>
    joozeq <j...@g...com> pisze:

> [...]
    > pracownikowi przysluguje 35 - prcodawca ma jakakolwiek podstawe do
    > obnizenia diety? Powiedzmy ze wyjazd trwa dwa tygodnie.

    Za:
    http://gofin.pl/podp.php/189/1080/55727/?PHPSESSID=1
    34285c5c9e9a69a79ee5d54e8528270

    [...] jeżeli pracownik wynajmując pokój w hotelu ma zapewnione śniadanie,
    które jest częścią składową usługi noclegu świadczonej przez hotel, a
    rezygnacja z niego nie miałaby wpływu na wysokość opłaty za nocleg - brak
    jest podstaw do dokonania potrącenia diety.

    O tym, że dla udowodnienia czy śniadanie było integralną częścią usługi
    noclegu, czy też było świadczeniem dodatkowym, wystarcza oświadczenie
    pracownika i przedłożony przez niego rachunek hotelowy, świadczy pismo
    Ministerstwa Finansów z dnia 3 sierpnia 1987 r., nr HZ 2-9843/30/87, w
    którym czytamy: "Jeżeli delegowany oświadcza na piśmie, że koszt śniadania
    wyszczególniony w rachunku za hotel - w przypadku rezygnacji z tego
    posiłku - nie miałby wpływu na wysokość opłaty za nocleg w hotelu, w
    rozliczeniu nie należało obciążać delegowanego kosztem śniadania,
    niezależnie od tego czy koszt ten wykazany jest w odrębnej pozycji, czy
    łącznie z opłatą hotelową. Wszelkie dodatkowe zamówienia do "obowiązkowego"
    zestawu śniadaniowego obciążają delegowanego".

    Czyli w takiej sytuacji pracownikowi przysługuje pełna dieta.
    Z tym, że należy pamiętać, że nie wynosi ona zawsze 42 euro, bo uzależnione
    jest to od kraju, do którego się jedzie.

    --
    PozdrawiaM

  • 3. Data: 2005-11-07 12:45:42
    Od: "joozeq" <j...@g...com>

    Użytkownik "Nixe" <n...@f...peel> napisał w wiadomości
> [...]
    > Z tym, że należy pamiętać, że nie wynosi ona zawsze 42 euro, bo
    > uzależnione jest to od kraju, do którego się jedzie.

    Dzieki za odpowiedz

    A co jeżeli przed wyjazdem pracownik dostal czesc tej kwoty (znacznie
    nizsza) ale i tak mu się udalo wyzyc - nie musial tez dokladac nic z wlasnej
    kieszeni - czy w tej sytuacji po powrocie do kraju należy mu się wyrownanie
    do kwoty przewidzianej w ustawie?

  • 4. Data: 2005-11-07 13:22:51
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    joozeq napisał(a):
> [...]
    > kieszeni - czy w tej sytuacji po powrocie do kraju należy mu się wyrownanie
    A kto wie czy udalo mu sie wyzyc za niepelna diete czy tez nie? Tylko on
    sam. Nikogo to nie interesuje. Tak samo jakby nie interesowalo gdyby
    bylo w druga strone - dostalby diete a i tak by mu braklo na zycie, bo
    lubi jadac w drogich restauracjach. Pracownik jesli ma takie zyczenie,
    moze w ogole nie wydac diety na zycie w delegacji - moze przywiezc ze
    soba zarcie z polski, odchudzac sie;), zywic w stolowkach dla bezdomnych itp

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 5. Data: 2005-11-08 20:11:57
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:dkni9u$sv2$1@news.onet.pl>
    joozeq <j...@g...com> pisze:

> [...]
    > wlasnej kieszeni - czy w tej sytuacji po powrocie do kraju należy mu
    > się wyrownanie do kwoty przewidzianej w ustawie?

    Oczywiście, że się należy.
    BTW - diety można przeznaczyć na cokolwiek, a żywić się wodą i chlebem ;-)
    To prywatna sprawa pracownika.

    --
    PozdrawiaM