  • 1. Data: 2004-06-17 06:44:19
    Temat: Kredyt argentynski i ZUS
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

    Ponoc ma byc zakaz w Polsce kredytow argentynskich.

    Czy ZUS dziala na zasadzie kredytow argentynskich?
    Jak sie ma ZUS do owego zakazu?

    WOJSAL

  • 2. Data: 2004-06-17 06:49:39
    Temat: Re: Kredyt argentynski i ZUS
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 6/17/2004 8:44 AM, WOJSAL wrote:

    > Ponoc ma byc zakaz w Polsce kredytow argentynskich.
    >
    > Czy ZUS dziala na zasadzie kredytow argentynskich?
    > Jak sie ma ZUS do owego zakazu?

    Filipinka odpowiada:

    Nie, drogi Wojtku, ZUS nie działa na zasadzie kredytów argentyńskich,
    ponieważ firmy, które ich udzielają znikają z rynku po osiągnięciu celu
    ekonomicznego. ZUS natomiast nie znika, lecz rośnie w siłę na pohybel
    "argentyńskim" kombinatorom.

    Pzdr: Catbert

  • 3. Data: 2004-06-17 07:17:35
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

    Użytkownik "Catbert" <v...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ponieważ firmy, które ich udzielają znikają z rynku po osiągnięciu celu
    > ekonomicznego. ZUS natomiast nie znika, lecz rośnie w siłę na pohybel

    Znikniecie firmy, zamkniecie firmy nie jest specyfika
    "argentynczykow".
    ZUS trwa bo ... ustawodawcy tak sie podoba.

    Czy znasz moze jakies konkretne zapisy z tej
    ustawy antyargentynksiej? Chodzi mi o definicje
    argentyny. Co tam jest zakazane?

    WOJSAL

  • 4. Data: 2004-06-17 07:50:54
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 6/17/2004 9:17 AM, WOJSAL wrote:

> [...]
    > ZUS trwa bo ... ustawodawcy tak sie podoba.
    >
    > Czy znasz moze jakies konkretne zapisy z tej
    > ustawy antyargentynksiej? Chodzi mi o definicje

    Z tego, co wiem, nie chodzi o zakaz jako taki, a zakaz w systemie
    "argentyńskim" tj. w takim, gdzie istnieje m.in konieczność wnoszenia
    względnie wysokich opłat wstepnych, podawane parametry finansowe np.
    "koszt pożyczki" oceniany np. na podstawie oprocentowania przy
    porównaniu z kredyem bankowym wypada nadzwyczaj korzystnie - zaś sposób
    podania i treść umowy wprowadza w błąd konsumenta - osobę o słabej
    zwykle znajomości prawa.
    Konsument instutucję kredytową traktuje jako swego rodzaju urząd - więc
    coś zgodnego z prawem i uczciwego i pewnego - a nie biznes obciążony
    znacznym ryzykiem.
    W systemie argentyńskim usyskanie opłaconego świadczenia obarczone jest
    znacznym ryzykiem, szczególnie co do czasu w jakim to świadczenie ma
    nastąpić, co wraz z zapisami w umowie umożliwiającymi wyłganie się z
    zawartej umowy stanowi o istocie zagadnienia.

    Nie wiem, czy to dobrze, czy źle, że prawo miałoby zakazywać - miom
    zdaniem im mniej zakazów tym lepiej - jednakże nie kazdy jest taki
    wredny jak ja i np. po porównaniu kosztu samochodu w "kredycie" i
    kredycie od razu widzę, że ściema straszna i mówi o tym wprost
    ("sprzdawca" argentyński po 5 min rozmowy chciał mnie skarżyc o pomówienie).

    Pzdr: Catbert

  • 5. Data: 2004-06-17 10:02:07
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

> [...]
    > porównaniu z kredyem bankowym wypada nadzwyczaj korzystnie - zaś sposób
    > podania i treść umowy wprowadza w błąd konsumenta - osobę o słabej

    Czy np. oplaty jakie wnosimy na ZUS nie sa "wzglednie
    wysokie"?
    A z kolei swiadczenie ZUS - wysokosc tego swiadczenia
    jakie ktos otrzyma za x-lat w ogole
    nie jest podana. Tak ze jak za 30 lat placenia skladki
    czlowiek otrzyma np. rente 700 zl miesiecznie, to nawet
    nie moze powiedziec ze go ZUS orznal.
    Czy nie jest to analogia do kredytu
    argentynskiego?

    > Konsument instutucję kredytową traktuje jako swego rodzaju urząd - więc
    > coś zgodnego z prawem i uczciwego i pewnego - a nie biznes obciążony
    > znacznym ryzykiem.

    Jak konsument traktuje - trudno wyczuc. Natomiast
    kazdy kredyt to biznes. I ryzyko jest. Chociazby fakt
    ze banki moga wystwiac tytul wykonawczy bez sadu,
    o czym przecietny Kowlaski zapewnie nie wie i nie
    dowie sie od akwizytora bankowego.

> [...]
    > nastąpić, co wraz z zapisami w umowie umożliwiającymi wyłganie się z
    > zawartej umowy stanowi o istocie zagadnienia.

    A w ZUS jest inaczej?

> [...]
    > kredycie od razu widzę, że ściema straszna i mówi o tym wprost
    > ("sprzdawca" argentyński po 5 min rozmowy chciał mnie skarżyc o

    Tu sie zgadzam.
    Mnie argentyna nie interesuje, i po prostu dziekuje
    za wspolprace.
    A co akwizytorow - to juz niestety urok naszego zyycia.
    Porownaj np. zachowanie akwizytora bankowego,
    ubezpieczeniowego - z zachowaniem windykatora
    tego samego banku, czy "szkodnika" z tej samej
    firmy ubezpieczeniowej.

    WOJSAL

  • 6. Data: 2004-06-17 15:52:16
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    WOJSAL wrote:
    > Czy znasz moze jakies konkretne zapisy z tej
    > ustawy antyargentynksiej? Chodzi mi o definicje
    > argentyny. Co tam jest zakazane?

    "Czynem nieuczciwej konkurencji jest prowadzenie działalności
    gospodarczej polegającej na zarządzaniu mieniem gromadzonym w ramach
    grupy z udziełem konsumentów utworzonej w celu finansowania zakupu praw,
    rzeczy ruchomych, nieruchomości lub usług na rzecz uczestników grupy
    (system konsorcyjny)"
    Do tego sankcja karna.

    http://ks.sejm.gov.pl/proc4/opisy/2162.htm

    KG

  • 7. Data: 2004-06-17 20:25:54
    Od: "Alek" <a...@A...onet.pl>

> [...]
    sposób
    > podania i treść umowy wprowadza w błąd konsumenta - osobę o słabej

    Hehe, to ZUS jest stokroć gorszy, bo umowę z ZUSem zawiera się pod
    przymusem.

    pozdrawiam
    Alek

  • 8. Data: 2004-06-18 07:49:28
    Od: Catbert <v...@w...pl>

  • 9. Data: 2004-06-18 07:51:19
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 6/17/2004 10:25 PM, Alek wrote:

    > Użytkownik "Catbert" <v...@w...pl> napisał w wiadomości
    [...]

    > Hehe, to ZUS jest stokroć gorszy, bo umowę z ZUSem zawiera się pod
    > przymusem.

    Z tego, co wiem, to umowy zawierane pod przymusem są nieważne :-)

    PZdr: Catbert

  • 10. Data: 2004-06-18 07:53:36
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 6/17/2004 12:02 PM, WOJSAL wrote:

    > Użytkownik "Catbert" <v...@w...pl> napisał w wiadomości
    [...]
    > A w ZUS jest inaczej?
    [...]
    > Porownaj np. zachowanie akwizytora bankowego,
    > ubezpieczeniowego - z zachowaniem windykatora
    > tego samego banku, czy "szkodnika" z tej samej
    > firmy ubezpieczeniowej.

    Mój stosunej do ZUS jest wyjątkowo nieskomplikowany: zlikwidować.

    Pzdr: Catbert