  • 1. Data: 2005-12-09 10:14:57
    Temat: Kredyt
    Od: "Tomek" <s...@n...pl>

    Witam
    Jest taka sytuacja osoba starsza mieszkajaca sama (mąż nie żyje) zaciagneła
    kilka kredytów
    Łączna kwota spłaty miesięcznej wynosi tyle ile prawie cała renta zostaje
    jakieś 30 zł
    W tej sytuacji nie możliwe jest spłacenie zaciagniętych zobowiązań
    Co dzieje się w takim przypadku
    Czy koornik może zająć całą rentę
    Czy istnieją jakieś przepisy które nakażą spłatę pełnoletnim dzieciom nie
    mieszkającym razem z w/w osobą (nie podpisywały żadnego kredytu)
    Co dzieje się w sytuacji śmierci
    Sytuscja wydaje się bez wyjscia dla rencistki a banki raczej nie odpuszczają

    Tomek

  • 2. Data: 2005-12-09 11:44:56
    Temat: Re: Kredyt
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Tomek wrote:

> [...]
    > zostaje jakieś 30 zł
    > W tej sytuacji nie możliwe jest spłacenie zaciagniętych zobowiązań

    To zależy czy zaciągając te kredyty podawałą nieprawdziwe informacje.
    Czy np ukrywała,że ma już inne kredyty. I czy wiedziała, że nie będzie
    w stanie ich spłacić. Jeśli zostaje tylko 30 zł to raczej musiała
    wiedzieć. Więć może się to skończyć sprawą karną o wyłudzenie lub
    poświadczenie nieprawdy.

    > Czy koornik może zająć całą rentę

    Nie

    > Czy istnieją jakieś przepisy które nakażą spłatę pełnoletnim dzieciom
    > nie mieszkającym razem z w/w osobą (nie podpisywały żadnego kredytu)

    Nie

    > Co dzieje się w sytuacji śmierci

    Długi wchodzą w skład masy spadkowej. I spadkobiercy (ci którzy przyjmą
    spadek wprost) spłacają cały kredyt.

    > Sytuacja wydaje się bez wyjscia dla rencistki a banki raczej nie
    > odpuszczają

    I słusznie. Gdyby któryś bank w tej sytuacji odpuszczał to ja bym zaraz
    wycofał z niego swoje lokaty (gdybym je miał)

  • 3. Data: 2005-12-09 12:28:01
    Od: "Tomek" <s...@n...pl>

    > Długi wchodzą w skład masy spadkowej. I spadkobiercy (ci którzy przyjmą
    > spadek wprost) spłacają cały kredyt.

    A czy w takiej sytuacji mogą zrezygnować z przyjecia spadku

  • 4. Data: 2005-12-09 12:48:44
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Tomek wrote:

    > A czy w takiej sytuacji mogą zrezygnować z przyjecia spadku

    Mogą przyjąć z dobrodziejstwem inwentarza (i wtedy odpowiadają tylko do
    wysokości otrzymanego spadku) albo odrzucić spadek (ale jeśli mają
    dzieci to te dzieci też muszą odrzucić - co w wypadku niepełnoletnich
    jest dość kłopotliwe w załatwianiu)

  • 5. Data: 2005-12-10 17:02:43
    Od: "Marcin Wasilewski" <radmar@usun_to.gorzow.mm.pl>

    Użytkownik "Tomek" <s...@n...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > jakieś 30 zł
    > W tej sytuacji nie możliwe jest spłacenie zaciagniętych zobowiązań

    Niech się rozejrzy nad kredytem konsolidacyjnym. A jeśli to nie pomoże,
    to ugoda z bankami jest najlepszym wyjściem. Na pewno nie pozostawiał bym
    sprawy, samej sobie, bo to najgorsze wyjscie. Dojdą koszty procesu,
    egzekucji i jeszcze bardziej sie kobieta zakopie.